فرانسه در نیوکالدونیا وضعیت اضطراری اعلام کرد؛ مرگ ۴ نفر و تداوم ناآرامی

10:32 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۱۵
فرانسه در نیوکالدونیا وضعیت اضطراری اعلام کرد؛ مرگ ۴ نفر و تداوم ناآرامی
درگیری‌ در جزیره نیوکالدونیا به دلیل اقدام دولت فرانسه برای تغییر قوانین انتخابات استانی ادامه داشته و تاکنون ۴ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری میزان - فرانسه در جزیره نیوکالدونیا در اقیانوس آرام وضعیت اضطراری اعلام کرده و نیرو‌های پلیس و ارتش را در تلاش برای پایان دادن به ناآرامی‌های چند روزه مستقر کرده است. 

ناآرامی‌ در نیوکالدونیا به دلیل اقدام دولت فرانسه برای تغییر قوانین انتخابات استانی شعله‌ور شده است.

۳ نفر از مردم بومی این جزیره و یک افسر پلیس در خشونت‌هایی که دوشنبه آغاز شد، کشته شدند. این درگیری‌ها با وجود منع تردد شبانه ادامه داشت. صد‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.

وضعیت اضطراری از ساعت ۰۵:۰۰ امروز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت (به وقت محلی) به اجرا درآمد. اعلام این وضعیت به مقام‌های تحت فرمان دولت فرانسه اختیار گسترده‌ای برای جست‌وجو و بازداشت می‌دهد.

کمیسیون عالی نیوکالدونیا، که نماینده دولت فرانسه در این منطقه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵ نفر به‌عنوان حمایت‌کنندگان از ناآرامی‌ها تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند و جست‌وجو‌های بیشتر انجام خواهد شد. 

همچنین اعلام شده که بیش از ۲۰۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که مقام‌ها مصمم هستند تا به‌سرعت نظم عمومی را بازگردانند و تمام اقدام‌های لازم را برای آنچه محافظت از جمعیت نیوکالدونیا خوانده شده، انجام دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *