گفت‌وگو|

جمشیدیان: پرسپولیس هم با بُرد‌های اقتصادی قهرمان می‌شد/ به تیمی که قهرمان شده توجه می‌کنند نه تیمی که بیشترین گل را زده

1:57 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جمشیدیان: پرسپولیس هم با بُرد‌های اقتصادی قهرمان می‌شد/ به تیمی که قهرمان شده توجه می‌کنند نه تیمی که بیشترین گل را زده
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اینجا لالیگا یا لیگ انگلیس نیست که بازی‌های پرگل ببینیم و تفکرات نکونام برای پیروزی در مسابقات منطقی است.

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با میزان درباره پیروزی تیم استقلال مقابل فولاد خوزستان در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر اظهار داشت: شاگردان نکونام می‌توانستند به راحتی هرچه تمام‌تر در این بازی حساس پیروز شوند، اما برخی عوامل مثل نزدیکی رقابت با سرخ‌ها باعث شد این تیم وارد موج استرس شود. خداراشکر با یک برد اقتصادی ۳ امتیاز حساس را کسب کردیم.

وی ادامه داد: برد‌های اقتصادی تاکتیک اکثر تیم‌های ایرانی است. اگر به گذشته نگاه کنیم تیم فوتبال پرسپولیس و یا تیم‌هایی که قهرمان لیگ می‌شدند در چنین شرایطی با استفاده از این تاکتیک ۳ امتیاز حساس بازی‌های پیش رو را به دست می‌آوردند. اینجا لالیگا و یا لیگ انگلیس نیست که بازی‌ها را تا لحظه آخر پرگل ببینیم. در آخر به تیمی که قهرمان می‌شود توجه می‌کنند نه تیمی که بیشترین گل را زده. 

*پیروزی‌های اقتصادی در لیگ ایران نوعی سبک است 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد آبی‌پوشان تصریح کرد: شاگردان نکونام از ابتدای فصل تاکنون آمار بدی نداشتند. شاگردان نکونام گل خورده کمی داشته‌اند و همینطور تعداد گل بالایی هم دارند و نمی‌توان گفت که آبی‌پوشان شایسته قهرمانی نیستند بلکه آن‌ها با تمام وجود از امتیازات خود محافظت می‌کنند تا ثمره تلاش‌های خودشان را ببینند. استقلال در ۲۷ هفته لیگ برتر ۹۰ درصد بازی‌ها را به همین صورت پیروز شده؛ اینگونه پیروزی‌ها در لیگ ایران نوعی سبک است. 

جمشیدیان با بیان اینکه دیدار مقابل نساجی تعیین کننده خواهد بود، عنوان کرد: سخت‌ترین بازی پیش روی استقلال مقابل نساجی خواهد بود و این دیدار تعیین می‌کند که آبی‌پوشان می‌توانند قهرمان شوند یا خیر. نساجی تحت هدایت ساکت الهامی متحول شده و با سبک جدید بازی می‌کند. اگر بتوانیم نساجی را در قائمشهر شکست دهیم ۹۸ درصد راه قهرمانی را رفته‌ایم. همین تیم نساجی می‌توانست پرسپولیس را از کورس قهرمانی عقب بیندازد.

*به نظر می‌رسد نکونام راه مجیدی را دنبال می‌کند

وی در ارتباط با دیدار‌های دیگر استقلال در مسیر قهرمانی این فصل از لیگ برتر متذکر شد: بازی‌های استقلال به مراتب سخت‌تر از پرسپولیس است و روی کاغذ آبی‌پوشان کار حساس‌تری خواهند داشت. استقلال در ۲ بازی از ۳ دیدار آخر خود مقابل قعرنشینان لیگ برتر قرار خواهد گرفت و از این حیث که آن‌ها برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند می‌توانند مقابل استقلال خطرناک ظاهر شوند. شکل بازی شاگردان نکونام شباهت زیادی به سبک تیم در زمان فرهاد مجیدی دارد و به نظر می‌رسد نکونام راه او را دنبال می‌کند تا به بهترین شکل ممکن قهرمان شوند.

جمشیدیان در پایان با بیان اینکه در هفته‌های پایانی باید روی داوران نظارت داشته باشند تا تیمی به ناحق سقوط نکند، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان و ناظران رقابت‌های لیگ برتر به خوبی از شرایط قضاوت داوران آگاه باشند. ما متأسفانه در این فصل از لیگ VAR نداشتیم و باعث برخی اشتباهات داوری شد که صد البته داوران در اکثر این اشتباهات مقصر نبودند. پیشنهاد من این است که در این ۳ بازی پایانی حداقل ۲ داور را پشت دروازه بگذارند تا به داور وسط کمک کنند و به این صورت یک تیم به خاطر یک اشتباه به ناحق جایگاهش را از دست نمی‌دهد. امیدوارم هواداران استقلال در این ۳ بازی پایانی تیم را تا لحظه آخر تشویق کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *