حواشی تاخیر در پرواز استانبول به تهران قشم‌ایر/ پول برخی از مسافران هنوز برنگشته است

9:01 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حواشی تاخیر در پرواز استانبول به تهران قشم‌ایر/ پول برخی از مسافران هنوز برنگشته است
تاخیر در پرواز استانبول به تهران شرکت هواپیمایی قشم‌ایر در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ مسافران این پرواز را یک روز در فرودگاه استانبول سردرگم کرد و اکنون با گذشت حدود یک ماه از موضوع، هنوز برخی از آن‌ها مطالباتشان را دریافت نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان - تاخیر در پرواز‌های داخلی و خارجی معضلی است که همواره برخی از مسافران هوایی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. 

در پرواز‌های خارجی آسیب این تاخیرات بیشتر بوده و باتوجه به اینکه اکثر مسافران جایی برای اقامت ندارند، در هنگام طولانی شدن تاخیر باید سختی بیشتری متحمل شوند. 

چندی پیش نقص فنی یکی از هواپیما‌های شرکت قشم ایر در فرودگاه استانبول باعث سرگردانی تعدادی از مسافران شد به نحوی که بسیاری از مسافران، شب را در فرودگاه سپری کردند. 

یکی از مسافران پرواز استانبول – تهران شرکت هواپیمایی قشم ایر در توضیح جزئیات این پرواز به خبرگزاری میزان گفت که در روز ۲۹ فروردین کارت پرواز برای مسافران صادر شد و مسافران تا دم در هواپیما رفتند، اما به دلیل نقص فنی به سالن مسافران هدایت شدند. 

 بعد از گذشت چند ساعت هیچ نماینده‌ای از شرکت قشم ایر برای پاسخ‌گویی در جمع مسافران حاضر نشد و یک خدمه ترکیه‌ای فرودگاه استانبول به مسافران گفت که این پرواز کنسل است و به خانه‌هایتان بروید. 

این مسافر با اشاره به تاخیر زمانی بسیار زیاد این پرواز گفت: باتوجه به اینکه اکثر مسافران آن پرواز هتل‌های خود را تحویل داده بودند و جایی برای اقامت نداشتند تا زمان پرواز در فرودگاه ماندند. 
 
این مسافر با گلایه از اینکه تاکنون شرکت قشم ایر خسارت او را جبران نکرده است، گفت: طبق گفته‌های نماینده قشم ایر در فرودگاه، (یک روز پس از تاخیر) قرار بر این بود که کل هزینه پرواز به مسافران بازگشت داده شود و علاوه بر آن نیز یک بلیت رفت و برگشت رایگان استانبول - تهران نیز به مسافران اهدا شود که با گذشت حدود یک ماه از این موضوع هنوز هیچ اقدامی از سوی شرکت هواپیمایی انجام نشده است. 

اختصاص پرواز رفت و برگشت داخلی یا خارجی برای مسافران مسیر استانبول به تهران

در همین راستا رضا کیان، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر، در گفت‌وگو با میزان گفت: بعد از ابطال پرواز ۲۲۱۴ استانبول به تهران بعضی از افراد اقدام به خرید بلیت برگشت کردند که باید معادل هزینه بلیت خریداری شده به آن‌ها پرداخت شود. این هزینه به برخی از افراد پرداخت شده و باتوجه به چارتری بودن پرواز منتظر اعلام رقم بلیت از سوی شرکت چارتر کننده هستیم تا مبلغ به حساب مابقی مسافران نیز واریز شود.

وی افزود: بعد از ابطال پرواز استانبول به تهران، پرواز ۲۲۰۸ برای مسافران باقی‌مانده در فرودگاه برقرار شد و باتوجه به تاخیر بیش از ۵ ساعت پرواز، مدیرعامل قشم‌ایر در جهت تکریم مسافران این پرواز، یک پرواز رفت و برگشت داخلی یا خارجی در مسیر‌های پروازی هواپیمایی قشم ایر درنظر گرفته است.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر، مسافران پرواز ۲۲۰۸ تا تاریخ ۱۹ مرداد امکان استفاده از پرواز رفت و برگشت در مسیر مورد نظر خود را دارند که تعدادی از مسافران بلیت خود را دریافت کرده و برخی هنوز برای دریافت بلیت اقدام نکرده‌اند. 

کیان در مورد اقدامات انجام شده برای مسافران پرواز استانبول به تهران اظهار کرد: ۲ وعده پذیرایی از مسافران پرواز استانبول به تهران صورت گرفت و برای مسافران مانده در فرودگاه نیز هتل درنظر گرفته شده بود که نپذیرفتند و درخواست پرواز جایگزین داشتند که این کار انجام شد.

شیوه‌نامه حقوق مسافران در پرواز‌های خارجی

بر اساس این گزارش، طبق شیوه‌نامه حقوق مسافران در پرواز‌های خارجی اگر تاخیر بیش از ۵ ساعت رخ دهد شرکت هواپیمایی ملزم است اطلاع‌رسانی صحیح به مسافران توسط نماینده شرکت را انجام دهد.

همچنین انجام پذیرایی نوع اول و نوع دوم در تاخیر‌های بیش از ۵ ساعت ضروری است و مسافر از بین گزینه‌های «ارائه بلیت مشابه (از نظر کلاس و مسیر پروازی) در اولین فرصت و پرداخت غرامت ۱ برابر قیمت بلیت» و «استرداد وجه بلیت در صورت انصراف مسافر از پرواز و پرداخت غرامت ۱ برابر قیمت بلیت» می‌تواند یکی از مورد‌ها را انتخاب کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *