گروسی: بیانیه مشترک امضا شده با ایران کافی است

15:26 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۳۸
گروسی: بیانیه مشترک امضا شده با ایران کافی است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه مشترک امضا شده را با ایران کافی دانسته و گفت که نیازی به سند یا توافق دیگری در این زمینه نیست.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، طی گفت‌وگویی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران، گفت: سعی می‌کنم با کارت‌هایی که دارم بهترین استفاده را ببرم و روند مفیدی داشته باشم و من فکر می‌کنم نه‌تنها مفید است، بلکه ضروری است، مگر اینکه بخواهید به سمت جنگ یا چیزی شبیه به این بروید.

گروسی در مصاحبه با روزنامه گاردین، با اشاره به بازرسی‌ها در ایران ادعا کرد: دوره‌ای بود که اطلاعات را ثبت و این اطلاعات را ذخیره می‌کردیم، اما نمی‌توانستیم به آن دسترسی پیدا کنیم، اما دوره دیگری وجود دارد که در آن هیچ چیز وجود نداشت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: من گفته‌ام که بدون تعامل معنادار، بدون اینکه ما بتوانیم ظرفیت دیدن و نظارت بیشتر در ایران را داشته باشیم، توانایی من برای تضمین این که همه چیز در ایران برای استفاده صلح‌آمیز است، محدود می‌شود.

وی با بیان اینکه «می‌خواهم تاکید کنم که در حال مذاکره درباره سند یا توافق نیستیم»، تاکید کرد:  بیانیه مشترک سال ۲۰۲۳ به اندازه کافی خوب است و ما به هیچ چیز دیگری نیاز نداریم.

اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و پس از سفر رافائل گروسی به ایران، در روز ۱۳ اسفند همان سال بیانیه مشترکی از سوی سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌‎المللی انرژی اتمی صادر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *