رئیس سازمان ثبت: تا پایان سال ۱۴۰۴ جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را برگزار خواهیم کرد

15:04 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت: تا پایان سال ۱۴۰۴ جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را برگزار خواهیم کرد
رئیس سازمان ثبت گفت: تا پایان سال جاری ۸۰ درصد حدنگاری اراضی کشاورزی انجام می‌شود و تا پایان ۱۴۰۴ حدنگاری اراضی کشاورزی را به اتمام برسانیم و جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را برگزار خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - مراسم تجلیل از رابطین فرهنگی و قاریان جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونان این سازمان و همکاران ثبت اسناد و املاک ۳۱ استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در این مراسم تجلیل ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: گام‌های خوبی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برداشته شده و تحولات خوبی در این بخش ایجاد شده است. این مراسم به منظور تجلیل از قاریان قرآن برگزار شده است.

وی افزود: علی رغم تمام مشغله‌های فکری و ذهنی که در این دنیا وجود دارد باید همراه با قرآن باشیم و جان، ذهن خود را با قرآن جلا دهیم. زمانی که قرآن می‌خوانید مانند این است که با خدا صحبت می‌کنید و به سمت نور حرکت می‌کنیم و دیگر ظلمت و تاریکی و جهل نیست و زمانی که جهل نباشد هیچ خطایی وجود ندارد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: نسل ما امروز قرآن را محجور کرده است، جامعه کسی را که همراه قرآن است و زندگی مومنانه و قرآنی دارد نسبت به فردی که این گونه نیست، برتری می‌دهد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم اظهار کرد: مراسم امروز تقدیر از نفرات برگزیده در جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است و در استان‌ها و واحد‌های ثبتی با تجهیز نمازخانه‌ها مراسم جزخوانی به صورت وبینار در سراسر کشور انجام شد، اعزام به کربلا و جمکران و اماکن زیارتی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی از دیگر اقدامتی است که سازمان ثبت در کنار برنامه‌های تحولی خود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه بحث حدنگاری قید شده است لذا از اقدامات تحولی سازمان ثبت در امر حدنگاری این است که ما در پهنه ۱۳۷ میلیون هکتاری اراضی منابع طبیعی ۱۳۵ میلیون هکتار حدنگاری شده است. به بیان دیگر ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی حدنگاری و اسناد آن صادر و به متولیان تحویل داده شده است. در پایان سال ۱۴۰۰ تنها ۴ درصد از اراضی کشاورزی حدنگاری شده بود، اما امروز ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی معاول ۹ میلیون هکتار حدنگاری شده است و ما شاهد رشد ۱۵ برابری در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:تعداد ۸ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۴۴ قطعه کشاورزی حدنگاری و تثبیت شده است. همچنین بیش از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی ۱۰ استان حدنگاری انجام شده است، پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری ۸۰ درصد حدنگاری اراضی کشاورزی انجام می‌شود و تا پایان ۱۴۰۴ حدنگاری اراضی کشاورزی را به اتمام برسانیم و جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را برگزار خواهیم کرد.

بابایی ادامه داد: متأسفانه در برخی از استان‌ها مساحت‌های اراضی کشاورزی واقعی نیستند؛ در گذشته برای اخذ سهمیه مساحت‌های بیشتری اعلام می‌کردند طی هفته گذشته استان‌های کرمان، زنجان و گیلان این مساحت‌ها را واقعی کردند و استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردند تا پایان هفته مساحت‌های خود را واقعی خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز با حضور معاون اول قوه قضاییه از اسناد الکترونیک رونمایی شد. دستیابی به این اسناد کار بسیار بزرگ است. امروز ما جزوه ۱۰ کشور برتر در این حوزه هستیم و معدود کشور‌هایی به فناوری صدور اسناد الکترونیک دسترسی دارند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در راستای اجرای شعار سال، حدنگاری شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد و در بسیار از استان‌ها این موضوع به اتمام رسیده است.

وی افزود: در تمام استان‌ها معضلات کهنه ثبتی وجود دارد که ناشی از عملکرد دستگاه‌ها اوقاف، ستاد اجرایی و... است و درهمین راستا کمیسیون در استان‌ها تشکیل شده تا معضلات را احصا و راهکار ارائه کنند اگر کمیسیون استانی نتوانست معضل را رفع کند کمیسیون ملی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را برطرف می‌کند و طی یکسال اخیر ۵۰ معضل را رفع کرده ایم.

وی ادامه داد: ۶ هزارو ۴۰۰ سند را به مردم اسلام آباد در منطقه کرج تحویل خواهیم داد.

رئیس سازمان ثبت: تا پایان سال ۱۴۰۴ جشن پایان حدنگاری اراضی کشاورزی را برگزار خواهیم کرد

در ادامه مراسم رونمایی از تمبر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مناسبت اتمام ۹۹ درصدی تثبیت و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی و منابع طبیعی برگزار شد. همچنین کانون بازنشستگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز رونمایی شد.

در پایان این مراسم از همکاران ثبت اسناد و املاک ۳۱ استان که در مراسم جزخوانی ماه مبارک رمضان حضور داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *