جزئیات قرارداد ۱۰ ساله با هند برای تجهیز و توسعه بندر و پس‌کرانه چابهار

13:25 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جزئیات قرارداد ۱۰ ساله با هند برای تجهیز و توسعه بندر و پس‌کرانه چابهار
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد امضا شده با هند برای تجهیز و توسعه بندر و پس‌کرانه چابهار گفت: قبلاً قراردادها کوتاه‌مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود، اما این قرارداد ۱۰ساله انگیزه را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز پس از نشست هیئت دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران، جزئیاتی از قرارداد تجهیز و توسعه بندر و پس‌کرانه چابهار را اعلام کرد.

بذرپاش افزود: قرارداد توسعه بندر چابهار با هند امضا شد که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند شخصاً آن را دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: این قرارداد، در ابتدا قرار بود با ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری آغاز شود و در محله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد که برای تجهیز فاز یک بندر و بهره‌برداری از بندر چابهار است. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تأمین سرمایه هدف‌گذاری شده برای این بخش و تأمین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره‌برداری بندر چابهار از بخش‌های این قرارداد است. 

بذرپاش تاکید کرد: قبلاً قرارداد‌ها کوتاه‌مدت بود که انگیزه را از طرف هندی گرفته بود، اما این قرارداد ۱۰ساله انگیزه را افزایش می‌دهد. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار بین هند و ایران گفت: در این قرارداد علاوه بر توسعه بندر به پس کرانه نیز توجه شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *