رئیس کل دادگستری ایلام: دستگاه قضایی به رفع موانع تولید واحد‌های راکد و نیمه‌راکد به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد کرد

13:52 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری ایلام: دستگاه قضایی به رفع موانع تولید واحد‌های راکد و نیمه‌راکد به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد کرد
رئیس کل دادگستری ایلام با تاکید بر اینکه باید به تولید‌کنندگان اعتماد و در راستای رفع موانع آنان اقدام کنیم، گفت: دستگاه قضایی استان به رفع موانع تولید واحد‌های راکد و نیمه‌راکد به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد کرد.

خبرگزاری میزان- اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید امسال با حضور عمران علی‌محمدی، رئیس کل دادگستری ایلام و سایر اعضا در سالن شهید سلیمانی دادگستری برگزار شد.

در این جلسه وضعیت صادرات از مرز بین‌المللی مهران در سال ۱۴۰۲ و برنامه عملیاتی برای افزایش مبادلات در سال جاری، آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در استان و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در زمینه حداکثر بهره‌مندی از ظرفیت آن‌ها و موانع احتمالی پیش‌رو، گزارش ادارات و سازمان‌های متولی درباره تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و برنامه‌های در دست اقدام برای اجرای شعار سال با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شد.

علی‌محمدی در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم است و ما علاوه بر قانون باید اوامر ولی‌فقیه را نصب‌العین قرار دهیم یعنی همه فعالیت‌هایی که انجام می‌شود باید طبق مقررات و اوامر مقام معظم رهبری باشد و همه باید به الزامات تحقق شعار سال متعهد بوده و دیدگاه‌ها و نگرش‌ها به صورت علمی و واقعی در راستای رفع موانع تولید تغییر کنند.

وی افزود: برای جهش تولید، واحد‌های تولیدی باید سرمایه در گردش داشته باشند زیرا تولید با وجود محدودیت‌ها و بدون سرمایه در گردش نمی‌تواند جهش داشته باشد و بانک‌های غیر تخصصی باید حداقل ۱۵ درصد منابع خود را به تحقق شعار سال اختصاص دهند و با فساد اقتصادی مبارزه کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: واحد‌های تولیدی که به صورت تعاونی کار می‌کنند، باید تقویت شوند و از کارآفرینان و کشاورزان به‌ صورت علمی و نوین با تغییر نگرش‌ها حمایت شود و به کاهش هزینه‌های آنان کمک کنیم.

وی افزود: باید به تولید‌کنندگان اعتماد و در راستای رفع موانع آنان اقدام کنیم. دستگاه قضایی استان به رفع موانع تولید واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد کرد.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تحقق شعار سال و رفع موانع تولید پرداختند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: ایلام دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *