رئیس کل دادگستری گلستان: میزان سرقت‌ها از ابتدای سال کاهش ۲۰ درصدی داشته است

13:30 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۷۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گلستان: میزان سرقت‌ها از ابتدای سال کاهش ۲۰ درصدی داشته است
رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش ۲۰ درصدی سرقت از ابتدای امسال خبر داد و گفت: سال گذشته نیز جزو سه استان کشور در کاهش سرقت بودیم.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان، با اشاره به اینکه توسعه راه‌ها بستر اصلی توسعه اقتصادی استان است، افزود: متأسفانه ناایمن بودن جاده‌ها در سال‌های اخیر ضربه زیادی به اقتصاد استان به ویژه در بخش گردشگری وارد کرده است.

وی گفت: قبلاً مسیر تردد زائران رضوی جاده شمال و گلستان بود اما به علت ناایمن بودن جاده‌ها در سال‌های اخیر، تردد از این مسیر کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی استان نیازمند ارتقا است، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم برای کمک به ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای پای کار بیایند.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش ۲۰ درصدی سرقت از ابتدای سال خبر داد و گفت: سال گذشته نیز جزو سه استانی بودیم که در کشور کاهش سرقت داشتیم. کاهش وقوع سرقت را نتیجه اقدام جهادی و مشترک قضایی و انتظامی می‌دانیم. مجازات‌های قاطع و سختگیری در اعطای مرخصی نسبت به سارقین در دستور کار دادگستری قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تاکنون کاهش ۴۱ درصدی جان باختگان جاده‌ای را در استان داریم.

سردار محمدسعید فاضل دادگر گفت: بیشتر تصادفات استان در جاده‌های فرعی و روستایی روی می‌دهد که با توجه به طول راه‌های استان امکان‌حضور پلیس در همه این محور‌ها مقدور نیست.

وی افزود: یکی از مواردی که در استان با آن مواجهیم نوعی قانون‌گریزی از طرف برخی رانندگان است و شاهد رانندگی تهاجمی و سرعت بالا در رانندگی هستیم که علاوه بر فرهنگ‌سازی، راهکار اصلی ما کنترل و کاهش سرعت است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با قدردانی از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان گفت: بیش از ۴ هزار موتورسیکلت فاقد پلاک، پلاک مخدوش و بدنه دستکاری شده و خارج از استاندارد و فاقد مدارک، سال گذشته در استان توقیف شد که با توجه به این که نیمی از تلفات و حوادث ترافیکی استان را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند این توقیف‌ها به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کرد.

سردار فاضل دادگر افزود: در کل کشور ۵ درصد رانندگان، رانندگی‌های خارج از قوانین و مقررات دارند ولی در گلستان این عدد ۱۰ درصد است یعنی دو برابر میانگین کشوری است که نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سرهنگ شهرکی، رئیس پلیس راه استان هم در این‌جلسه با بیان این که بیشتر تلفات جاده‌ای استان را عابران‌پیاده و موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که تخلفات حادثه‌ساز داشتند توقیف شد. جاده‌های نوار شمالی استان نیازمند توجه بیشتر است.

عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه با اشاره به شناسایی ۹۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۹ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *