بزرگترین کنش خیرین کمک به آموزش و پرورش است/ افتتاح ۳۴۴ پروژه مردمی در سال گذشته

18:14 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۳۳
بزرگترین کنش خیرین کمک به آموزش و پرورش است/ افتتاح ۳۴۴ پروژه مردمی در سال گذشته
رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس از احداث ۳۴۴ پروژه مردمی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۵ درصد از فضا‌های احداث شده در مناطق محروم و روستا‌ها بوده است.

خبرگزاری میزان - نشست خبری حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا راشکی معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نتایج جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور از گذشته تا امروز را بر محور شعار عدالت در فضای آموزشی قرار دادیم که همگی  جلوه‌ای خاص از کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز است.

وی افزود: رهبر انقلاب شعار سال را به گونه‌ای انتخاب کردند که خیرین جلوه‌ اصلی آن هستند جهش اقتصادی با مشارکت مردمی چیزی است که تجلی آن را در  مشارکت‌های مردمی می‌توان تعبیر کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ برابر تعهدات خیرین افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: امیدواریم تعهدات خیرین به ۲۰ هزار میلیارد برسد؛ تعهدات دولت باید برابر تعهدات خیرین باشد اما  نتوانست به ۱۱ هزار میلیارد برسد

معاون مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش تاکید کرد: این آمار نشانگر توجه خیرین به نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی همچنین افزود: در سال پیش رو با توجه به منویات رهبر انقلاب رویکرد سازمان نوسازی مدارس را به سوی مشارکت خیرین و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سوق دادیم، تاکید بر عدالت آموزشی و تربیتی و جذب مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی، استفاده از فناوری‌های نوین، احداث بنگاه‌های اقتصادی، معرفی طرح به‌ساز مدرسه برای مناسب‌سازی محیط فضای آموزشی برای اولیا و معلمین و دانش آموزان از جمله اقدامات ما در راستای مردمی سازی خواهد بود.

در ادامه این نشست رسانه‌ای علیرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: بزرگترین اتفاق و کنش خیرین، کمک به آموزش و پرورش است، تعلیم و تربیت زیربنای توسعه کشور است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره از دست رفتگان جامعه خیرین گفت:برای اینکه به اهدافمان برسیم باید تعهدات دولت عملی شود که متاسفانه این مهم محقق نشده، مسئولین امر قول داده‌اند تا از محل مولدسازی، پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنند.

خان محمدی رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در ادامه این نشست گفت: رشد اعتبارات خیرین به بیش از یازده هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این یک موفقیت است.

وی درباره مردمی‌سازی تاکید کرد: افزایش مشارکت مردم و واگذاری مباحث مختلف جامعه به مردم در این دولت با حضور خیرین رقم خورده است.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس افزود: نگاه مردمی‌سازی در این دولت به اوج خود رسیده است. وقتی مردم مشکلات را بدانند و شفافیت در دستور کار مسئولین امر باشد در امور مشارکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برآورد‌ها نشان از آن دارد که کمک خیرین اکنون ۳۰۰ برابر شده است گفت: ما جامعه خیرین را به عنوان یک سازمان غیر دولتی برای توسعه، ساخت و نوسازی مدارس همراه و همیار و شریک نظام تعلیم و تربیت کشور می‌دانیم.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس با بیان اینکه آموزش و پرورش مولد نیروی انسانی کشور است، گفت: محیط آموزشی استاندارد و ایمن شرط لازم ارتقا و کیفیت یارگیری است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۳۴۴ پروژه مردمی احداث شد و ۱۴۷۰ پروژه نیز مشارکتی بوده است.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اعلام اینکه ۶۵ درصد از فضا‌های احداث شده در مناطق محروم و روستا‌ها بوده است گفت: تعداد زیادی خیر جدید به جمع خیرین ما پیوسته‌اند.

خان محمدی تاکید کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۱۶۸ میلیارد تومن بودجه نیاز داریم تا به سطح استاندارد برسیم.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس دولت فاصله ما را با آنچه که استاندارد است کاهش خواهد داد گفت: دولت در ارکان مختلف همواره کمک حال سازمان نوسازی است، همچنین امسال در مبحث مرجعیت علمی سازمان، مقاوم‌سازی و به‌سازی مدارس را به جد پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *