نسل‌کشی به کمک هوش مصنوعی؛ سهم بزرگ شرکت‌های فناوری آمریکا در کشتار فلسطینی‌ها

9:00 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نسل‌کشی به کمک هوش مصنوعی؛ سهم بزرگ شرکت‌های فناوری آمریکا در کشتار فلسطینی‌ها
شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا مانند گوگل، مایکروسافت و موارد دیگر به دلیل همکاری با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینی‌ها سهیم هستند.

خبرگزاری میزان - ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل اندکی پس از آغاز عملیات طوفان‌القصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و بدون اینکه نامی از فلسطینی‌ها ببرد، با شهرک‌نشینان همدردی کرد.

سایر مدیران فناوری از جمله شرکت متا، آمازون، مایکروسافت و آی‌بی‌ام پشتیبانی گسترده خود را از رژیم صهیونیستی نیز ارائه کردند.

از آن زمان تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۳۵ هزار فلسطینی، از جمله بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک را قتل‌عام، صد‌ها مدرسه، دانشگاه، خانه‌های فلسطینی‌ها، زیرساخت‌های بهداشتی، مساجد و مکان‌های میراثی را ویران کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای اجرای این سطح تکان‌دهنده از تخریب از برنامه‌های هوش مصنوعی (AI) که برای تولید اهداف با نظارت اندک انسانی طراحی شده، کمک گرفته است. مشخص نیست که شرکت‌های بزرگ فناوری خارجی تا چه حد به‌طور مستقیم در این پروژه‌ها مشارکت دارند؛ آن‌ها بسیاری از زیرساخت‌های اصلی مورد نیاز برای ساخت این برنامه‌ها، از جمله تراشه‌های رایانه‌ای پیشرفته، نرم‌افزار و رایانش ابری را تامین می‌کنند.

در میان این نسل‌کشی با کمک هوش مصنوعی، شرکت‌های بزرگ در زمینه فناوری در آمریکا بی‌سروصدا به تجارت معمول خود با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

شرکت اینتل از سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در یک کارخانه ساخت تراشه واقع در اراضی اشغالی خبر داده است. این در حالی که است مایکروسافت نیز منطقه ابری جدید Azure را در این اراضی راه‌اندازی کرده است.

هیچ‌یک از این موارد همکاری نباید تعجب‌آور باشد. سیلیکون‌ولی برای دهه‌ها از رژیم آپارتاید صهیونیستی حمایت کرده و فناوری پیشرفته و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تقویت اقتصاد این رژیم و اشغال فلسطین را تامین می‌کند.

بزرگترین شرکت‌های فناوری مستقر در امروز، درست مانند آنچه در آفریقای جنوبی قرن بیستم انجام دادند، فرصتی برای سود بردن از آپارتاید رژیم صهیونیستی می‌بینند.

هوش مصنوعی و نسل‌کشی

شرکت‌های بزرگ فناوری به شکل‌های مختلف در اشغال، سلب مالکیت و سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها شریک بوده‌اند. شناخته‌شده‌ترین این شرکت‌ها در جاسوسی فراگیر رژیم صهیونیستی از جمعیت بومی فلسطین نقش داشته‌اند.

گوگل به‌همراه آمازون در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) قراردادی ۱.۲ میلیارد دلاری برای ارائه خدمات رایانش ابری به کابینه رژیم صهیونیستی و تشکیلات نظامی آن امضا کردند. این ۲ شرکت به رژیم صهیونیستی ظرفیت ذخیره، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها از جمله تشخیص چهره، تشخیص احساسات، بیومتریک و اطلاعات جمعیت‌شناختی را در پروژه نیمبوس ارائه می‌کنند.

این معامله پس از آنکه کارکنان گوگل و آمازون با راه‌اندازی کمپین نه به فناوری برای آپارتاید (No Tech for Apartheid) خواستار پایان دادن به قرارداد شدند، در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

گوگل و آمازون با پیش‌بینی این واکنش، قراردادی را با رژیم صهیونیستی امضا کردند که تداوم خدمات را در صورت راه‌اندازی کمپین تحریم تضمین می‌کرد. این ۲ شرکت تا به امروز دوستی خود را با رژیم صهیونیستی ثابت کرده و به ارائه خدمات رایانش ابری به این رژیم ادامه می‌دهند.

جزئیات پیرامون نیمبوس از عموم پنهان است، اما کارکنان گوگل این نگرانی را ایجاد کرده‌اند که ممکن است این شرکت در حال خدمت‌رسانی به قتل‌عام نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی باشد.

این نگرانی‌ها با گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی از یک سیستم جدید مجهز به هوش مصنوعی مانند لاوندر و گاسپل برای تصمیم‌گیری درباره اهداف بمباران غزه استفاده می‌کند، تقویت شد.

به‌گفته یکی از مقام‌های سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، گاسپل یک اقدام ترور دسته‌جمعی را تسهیل می‌کند که در آن تاکید بر کمیت است، نه کیفیت.

در همین حال، گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که گوگل با وجود نسل‌کشی مداوم، به‌طور مستقیم با وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند.

این شرکت همچنین به نظامیان صهیونیست اجازه می‌دهد تا از سرویس تشخیص چهره گوگل‌فوتوز آن برای اسکن چهره فلسطینی‌ها در سراسر غزه در جهت تعیین اهداف خود استفاده کنند. 

سیلیکون‌ولی و نظارت آپارتاید

نسل‌کشی به کمک هوش مصنوعی تنها نوک کوه یخ است. شرکت‌های فناوری آمریکایی و سرمایه‌گذاران برای دهه‌ها بی‌سروصدا به سیستم آپارتاید دیجیتال رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند.

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها شرکت آی‌بی‌ام است. این شرکت پیش‌تر تامین‌کننده اصلی رایانه‌های ثبت داخلی جمعیت رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و سیستم گذرنامه ارتقایافته مورد استفاده برای طبقه‌بندی افراد براساس نژاد و اجرای جداسازی بود.

بیشتر بخوانید:

نقض قوانین بین‌المللی از سوی شرکت‌های فناوری

اجرای دکترین ضاحیه با سامانه‌های هوش مصنوعی

 

به‌گفته هو پروفیتس، یک مرکز تحقیقاتی مستقل که به افشای دخالت تجاری در اشغال سرزمین و جمعیت فلسطین و سوریه از سوی رژیم صهیونیستی اختصاص دارد، آی‌بی‌ام «سیستم ایتان» سازمان جمعیت، مهاجرت و مرزی رژیم صهیونیستی [PIBA] را طراحی و راه‌اندازی کرده است. این سیستم اطلاعات شخصی فلسطینی‌ها و سوری‌ها را که از سوی رژیم صهیونیستی جمع‌آوری شده، ذخیره و مدیریت می‌کند.

ایجاد برتری برای رژیم صهیونیستی در زمینه فناوری

سیلیکون‌ولی علاوه بر کمک به دستگاه‌های نظارتی رژیم صهیونیستی، از بخش تجاری این رژیم نیز پشتیبانی و به حفظ و توسعه اقتصاد مدرن با فناوری پیشرفته کمک می‌کند.

به‌عنوان مثال، آمازون، گوگل و مایکروسافت همگی مراکز محاسباتی ابری بزرگی را در اراضی اشغالی راه‌اندازی کرده‌اند که زیرساخت‌های کسب‌وکار را برای محصولات و خدمات مبتنی بر داده‌ها ارائه می‌دهند.

مایکروسافت همراه با صد‌ها شرکت چندملیتی دیگر میزبان مرکز تحقیق و توسعه (R&D) خود در اراضی اشغالی بوده و یک مرکز توسعه تراشه در حیفا راه‌اندازی کرده است.

همچنین انویدیا، شرکت بزرگ در زمینه ساخت تراشه‌های تریلیون دلاری که انقلاب هوش مصنوعی را تقویت می‌کند، اعلام کرده که در حال گسترش عملیات تحقیق و توسعه بزرگ خود در اراضی اشغالی است.

استعمار دیجیتال

جای تعجب نیست که شرکت‌های بزرگ فناوری مستقر در آمریکا با رژیم صهیونیستی همکاری و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و از فعالیت‌های نسل‌کشی و آپارتاید آن حمایت می‌کنند.

این شرکت‌ها اقتصاد دیجیتال جهانی را استعمار کرده و شکاف بین شمال و جنوب جهانی را تقویت می‌کنند. 

حمایت شرکت‌های فناوری از رژیم صهیونیستی تصویر جعلی آن‌ها را به‌عنوان شرکت‌هایی که از حقوق بشر حمایت می‌کنند، آشکار می‌کند.

این شرکت‌ها مانند دیگر نهاد‌های امپریالیسم آمریکا در جنایت رژیم صهیونیستی شریک هستند.

آنچه جهان شاهد آن است، آپارتاید آمریکا و رژیم صهیونیستی، تسخیر استعماری و نسل‌کشی است که از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی تقویت می‌شود.

شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا مسئولیت آشکار آنچه را در فلسطین روی می‌دهد برعهده دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *