اعتراض‌های حامی فلسطین در کشورهای غربی؛ دانشجویان خواستار توقف جنگ غزه شدند

12:37 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۱۵
اعتراض‌های حامی فلسطین در کشورهای غربی؛ دانشجویان خواستار توقف جنگ غزه شدند
کشورهای مختلف جهان شاهد برگزاری تظاهرات در محکومیت جنگ غزه و حمایت از فلسطین به‌ویژه در دانشگاه‌ها هستند.

خبرگزاری میزان – اعتراض‌های حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های اخیر ادامه دارد و دانشجویان تلاش می‌کنند پیامی ارسال کنند.

دانشجویان دانشگاه کارولینای شمالی در خارج از ساختمان‌های محوطه دانشگاه تظاهرات کردند و رنگ قرمز را روی پله‌ها پاشیدند.

دانشجویان دانشگاه کارولینای شمالی همزمان با برگزاری یک مراسم فارغ‌التحصیلی، تجمعی را در برجی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان می‌خواهند عکس‌های فارغ‌التحصیلی خود را بگیرند، برپا کردند.

در ویسکانسین نیز دانشجویان با برپایی تظاهرات، جنگ غزه را محکوم و تعدادی از دانشجویان در جریان سخنرانی رئیس دانشگاه تحصن کردند.

در ویرجینیا، حدود ۱۰۰ فارغ التحصیل از دانشگاه ویرجینیا در اعتراض به سخنرانی فرماندار، مراسم خود را ترک کردند.

اما علاوه بر آمریکا این اعتراض‌ها در دانشگاه‌های کشور‌های مختلف نیز در حال برگزاری است؛ حملات رژیم صهیونیستی به غزه دیروز با اعتراض‌هایی در اسپانیا، پرتغال، یونان، آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند همراه شد.

به گزارش آناتولی، هزاران نفر در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، برای حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند؛ این افراد در پاسخ به فراخوان سازمان‌های مردم‌نهاد در مرکز مادرید تجمع و در تظاهراتی تحت عنوان «نسل‎کشی و کشتار صهیونیست‌ها در غزه را محکوم می‌کنیم» شرکت کردند.

هزاران نفر که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، از رژیم صهیونیستی و همدستانش –آمریکا و اتحادیه اروپا- انتقاد کردند.

در لیسبون، پایتخت پرتغال، دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه لیسبون تحصن کردند تا با غزه ابراز همبستگی کنند.

صد‌ها نفر نیز در آتن، پایتخت یونان، علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات کردند؛ این گروه که متشکل از دانشجویان، فعالان و نمایندگان اتحادیه‌های کارگری و همچنین فلسطینی‌های مقیم آتن بودند، با حمل پرچم‌ها و بنر‌های حامی فلسطین خواستار پایان دادن به حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی شدند.

در آمستردام، پایتخت هلند، حدود ۱۵ هزار نفر در اعتراض به جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تجمع کردند؛ معترضان بنر‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «ظلم تا ابد نخواهد ماند، اسرائیل شکست خواهد خورد»، «فلسطین از رودخانه تا دریا آزاد خواهد شد»، «هم‌اکنون آتش‌بس»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «نسل‌کشی در فلسطین در حال وقوع است».

در برلین، پایتخت آلمان، نزدیک به ۳ هزار نفر در منطقه کرویتسبرگ تجمع کردند و به سمت مترو برلین حرکت کردند؛ این افراد از جنگ غزه و ارسال سلاح آلمان به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

همچنین هزاران نفر از حامیان فلسطین در ایتالیا از جمله رم، میلان و تورین راهپیمایی کرده و خواستار پایان نسل‎کشی علیه فلسطینیان شدند.

پاریس، پایتخت فرانسه، نیز شاهد تظاهرات گسترده حامی فلسطین بود و هزاران نفر با تجمع در میدان اصلی پاریس در حمایت از فلسطین، خواستار پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی و آتش‎بس فوری و رفع محاصره شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *