گزارش|

۵۲ میلیارد فروش کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران به ثبت رسید

13:32 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۶۰۳
۵۲ میلیارد فروش کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران به ثبت رسید
فروش حضوری سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران به ۵۲ میلیارد رسید این مهم نشان می‌دهد که علیرغم کاستی‌ها و نقاط قوت مردم همچنان علاقه‌مند به خرید و مطالعه هستند.

خبرگزاری میزان - توسعه عدالت فرهنگی محوری مهم برای سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد و امسال با شعار «بخوانیم بسازیم» کار خود را آغاز کرده است. اعلام حضور پر تعداد ناشران با انواع کتاب‌های پرمخاطب، نشان می‌دهد قرار است تا بهاری فرهنگی را برای سال ۱۴۰۳ به ارمغان بیاورد.

نمایشگاه کتاب سنگ بنای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به شمار می‌رود. به‌خصوص اگر تنوع گروه‌های مخاطب از نظر علمی و سنی و زبانی و تخصصی مد نظر قرار گیرد، اما در مقابل برخی با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب با این شکل و سازوکار مخالف هستند؛ آن‌ها معتقدند نمایشگاه کتاب ایران از لحاظ بازدیدکننده بیشترین میزان را دارا است، ولی از بعد کیفیت و محتوی ضعیف‌ترین نمایشگاه در جهان است.

این نمایشگاه با همه نقاط ضعف و قوت خود تلاش دارد تا شرایط مناسبی را برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم کند؛ و برنامه‌های جانبی فرهنگی و اجتماعی متعدد را در نظر گرفته است. طبق اعلام علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، فروش نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تا پایان روز دوم ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در بخش حضوری ۵۲ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که ۳۶ میلیارد در درگاه‌های رسمی و ۱۶ میلیارد تومان برآورد درگاه‌های غیر‌رسمی است. همچنین در بخش مجازی هم مردم عزیزمان از سراسر ایران ۲۲ میلیارد تومان خرید داشته‌اند که ۱۵ میلیارد تومان خرید از ناشران و ۷ میلیارد تومان هم خرید مردم از کتاب‌فروشان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموع فروش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تهران در روز دوم به ۷۴ میلیارد تومان رسیده است گفت: از مجموع فروش در بخش مجازی که ۲۲ میلیارد تومان بوده، ۱۷۲ هزار نسخه فروش در ۸۴ هزار بسته بوده که شرکت ملی پست نیمی از بسته‌ها را تحویل گرفته است و در روز‌های آتی آمار بسته‌های ارسالی را هم اعلام خواهیم کرد.

رمضانی تصریح کرد: از مجموع ۵۵ غرفه در سالن ناشران خارجی، تعداد ۳۰ غرفه کتاب‌های عربی و ۲۵ غرفه کتاب به دیگر زبان‌های خارجی اختصاص داده شده است گفت: از این تعداد ۵۵ غرفه، حدود ۲۰۰ کتاب ناشران خارجی در نمایشگاه حضور دارند.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *