رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات از مزیت‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی است

10:10 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۵۴۷
امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات از مزیت‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی است
مهدی رمضانی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری نهاد با کمیته امداد گفت: یکی از امتیازات کتابخانه‌های عمومی، به دلیل عدم وجود نگاه درآمدزایی صرف، امکان فراهم ساختن دسترسی آسان و عادلانه به خدمات است. این اقدام هم توزیع خدمات برای آحاد مردم، مخصوصاً طبقات مستضعف و محروم، ممکن می‌سازد.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره)، یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه همزمان با رویداد تخصصی روانشناختی و مشاوره، با حضور مهدی رمضانی دبیرکل نهاد، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته و علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در دفتر مرکزی کمیته امداد به امضا رسید.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این آیین گفت: کتابخانه عمومی (به معنای مدرن آن) ساختاری ریشه‌دار در ایران دارد؛ قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی بیش از یک قرن قدمت دارد و ساختار مدیریت کتابخانه‌های عمومی در دهه ۴۰ شمسی شکل گرفت. به برکت انقلاب اسلامی توسعه خوبی در این حوزه صورت گرفت و هم‌اکنون شبکه کتابخانه‌های عمومی جمهوری اسلامی ایران، با بیش از ۳۸۰۰ نقطه خدمت، در جایگاه نخست منطقه و جزء ۲۰ کشور برتر دنیا قرار دارد.

وی افزود: این تعداد بدون محاسبه کتابخانه‌های مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز است.

رمضانی با اشاره به دو عنصر اصلی شبکه و خدمات در حوزه کتابخانه‌های عمومی گفت: گستردگی شبکه دسترسی را فراهم می‌کند و تنوع خدمات که می‌تواند طیف وسیعی را دربربگیرد. در حوزه خدمات هم جزء معدود دستگاه‌های خدمت‌رسان هستیم که برای خود خدمت جدید تعریف کرده و آن را توسعه داده‌ایم. اغلب سازمان‌ها برای افزایش کیفیت و توسعه خدمات موجود تلاش می‌کنند و تعریف خدمات جدید کمتر اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر امکان ارائه بیش از ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که در کتابخانه‌های مرکزی و اصلی این تعریف انجام شده و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *