رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصونیت از مجازات؛ دلیل جولان مزدوران خارجی در ارتش رژیم صهیونیستی

14:07 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مصونیت از مجازات؛ دلیل جولان مزدوران خارجی در ارتش رژیم صهیونیستی
از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به دلیل حضور گسترده مزدوران خارجی در ارتش این رژیم به دلایل خاص، با عنوان جنگ مزدوران نیز یاد می‌شود.

خبرگزاری میزان – آمریکا به‌تازگی اعلام کرد که قصد دارد گردان نتزا یهودای ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض آشکار حقوق بشر تحریم کند؛ اگرچه در نگاه نخست دورنمای چنین تحریم‌هایی می‌تواند تحول مثبتی باشد، اما نگرانی‌های جدی نیز در این باره وجود دارد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نگرانی در این باره، تلاش برای تقویت ارتش رژیم صهیونیستی به‌عنوان نیرویی پاکسازی شده از عوامل ناقض قانون است؛ چراکه واشنگتن همچنان بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین حامی مالی، نظامی و اطلاعاتی ماشین کشتار رژیم صهیونیستی است و چنین اقدامی می‌تواند روند کمک‌های این کشور به رژیم صهیونیستی را از انتقادها در امان نگه دارد.

میدل‌ایست‌آی در گزارشی با عنوان چگونگی اتکای ارتش رژیم صهیونیستی به مزدوران خارجی برای انجام جنایت‌های جنگی در غزه، به این موضوع پرداخته است؛ در این گزارش آمده است:

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از شش ماه است که ادامه دارد، نظامیان صهیونیست فضای آنلاین را از تصاویر و ویدیو‌های مربوط به سرقت از خانه‌های ساکنان غزه، سوار شدن بر دوچرخه‌های دزدیده شده و لاف زدن درباره حمله به غزه پر کرده‌اند؛ تا جایی که حتی وکیل ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این نتیجه رسیده است که آن‌ها از آستانه اقدام‌های کیفری عبوری کرده‌اند.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و حدود ۷۸ هزار فلسطینی دیگر مجروح شده‌اند که ۷۲ درصد آن‌ها زن و کودک بودند؛ کشتار عمدی و سیستماتیک غیرنظامیان فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با تسلیحات و بستن مسیر ورود آب و غذا سابقه کمی در جنگ‌های مدرن دارد.

حتی پس از اینکه دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد تا از اقدام‌های در چارچوب نسل کشی خودداری کند، سربازان این رژیم به گونه‌ای به جنایت‌های خود ادامه دادند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ دلیل این امر چیست؟

زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد شد، سازمان‌های تروریستی صهیونیستی مانند هاگانا (سازمان شبه‌نظامی صهیونیستی که در سال ۱۹۲۰ در فلسطین تحت قیمومت انگلیس به جای سازمان هاشومیر تشکیل شد)، پالماچ و ایرگون (سازمان جاسوسی صهیونیستی)، ستون فقرات آن را تشکیل دادند و رژیم اشغالگر صهیونیستی نتیجه عملیات‌های تروریستی گسترده این گروه با هدف اشغال سرزمین‌های فلسطینی است.

دیوید چارترز، استاد تاریخ نظامی، اظهار کرد که تروریسم صهیونیستی در فلسطین دهه ۱۹۴۰ هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر استراتژیک مهم بود و شرایطی را ایجاد کرد که هم تاسیس این رژیم و هم ایجاد یک دیاسپورای عربی- فلسطینی را تسهیل کرد.

از جمله جنایت‌های گروه‌های صهیونیستی یاد شده علیه مردم فلسطین با هدف آوارگی گسترده و تصرف زمین، کشتار دیر یاسین بود.

در مستند متولد شده در دیر یاسین در سال ۲۰۱۷، یک عضو سابق هاگانا، نحوه قتل عام غیرنظامیان فلسطینی از جمله زنان و کودکان به دست شبه نظامیان صهیونیست را شرح داد؛ در یکی از اسناد تاریخی فاش شده در این مستند، یکی از اعضای گروه یاد شده با افتخار به اعدام دختران با مسلسل و غارت روستای آن‌ها می‌بالید و می‌گفت: این یک عملیات واقعا فوق‌العاده بود.

همه این دسته از مزدوران خارجی از مصونیت کامل برخوردار بودند و همین موضوع شاید بتواند توضیحی برای رفتار‌های بی‌رحمانه و بی‌پروای آن‌ها در ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌ها باشد.

آن‌ها نیز مانند ده‌ها هزار صهیونیست به‌عنوان پناهنده از اروپا و جا‌های دیگر به فلسطین آمده بودند؛ برخی از آن‌ها در سال‌های بعد جوایز و مدال‌هایی را بابت جنایت‌هایشان دریافت کردند.

رویه جذب مزدوران خارجی برای انجام جنایت جنگی علیه فلسطینی‌ها همچنان در ارتش رژیم صهیونیستی فعال است؛ در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار آمریکایی در رده‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی کار می‌کنند.

در واقع حدود ۱۰ درصد از تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه غزه، آمریکایی بوده‌اند.

در دسامبر گذشته، یک قانونگذار فرانسوی فاش کرد که بیش از ۴ هزار شهروند فرانسوی در طول جنگ غزه وارد ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

همچنین بنا به گزارش‌ها تا هزار استرالیایی و هزار ایتالیایی نیز در ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند؛ دیگر مزدوران خارجی ارتش این رژیم از انگلیس، آلمان، کانادا، اوکراین، فنلاند و آفریقای جنوبی، هستند.

در عین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از داوطلبان خارجی با حداقل سن ۱۶ سال برای بسته‌بندی لوازم پزشکی و تهیه غذای نظامیان استفاده می‌کند؛ چنین برنامه‌هایی، این افراد را در معرض القای رویکرد‌های صهیونیستی قرار می‌دهد.

برنامه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی برای استخدام مزدوران خارجی، از چند دهه پیش راه‌اندازی شد؛ زمانی که هاگانا اقدام به عضوگیری از سراسر جهان کرد.

علاوه بر این، ارتش رژیم صهیونیستی از نظامیانی که خانواده‌ای در اراضی اشغالی نداشته باشند، حمایت می‌کند؛ ارتش رژیم صهیونیستی به این افراد که از آن‌ها با عنوان سربازان تنها یاد می‌کند، ۲ برابر حقوق معمول دستمزد می‌دهد.

براساس برآورد‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۳۵ درصد سربازان تنها، آمریکایی هستند؛ در سال ۲۰۲۰، ۹ درصد سربازان تنها در ارتش رژیم صهیونیستی اهل کانادا بودند.

با وجود این، بحث‌برانگیزترین دسته از مزدوران خارجی ارتش رژیم صهیونیستی، افرادی هستند که از طریق پیمانکاران به خدمت در می‌آیند؛ گزارش‌هایی مبنی بر جنگ مزدوران در جنگ غزه منتشر شده است، از جمله فیلم‌ها و تصاویری که نشان می‌دهد مزدوران آمریکایی در کنار ارتش رژیم صهیونیستی در حال عملیات بوده‌اند.

این دسته از مزدوران خارجی مانند نظامیان صهیونیست از مصونیت کامل برخوردار هستند؛ دلیل گزافه‌گویی‌ها و رجز خوانی‌های آن‌ها در جنگ غزه و انتشار بی پروای شواهد درباره نقض حقوق بشر و حقوق و قوانین جنگ نیز همین موضوع است.

این وضعیت باعث ایجاد انگیزه در مزدوران خارجی ارتش رژیم صهیونیستی برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های غیراخلاقی، غیرقانونی و جنایت کارانه علیه فلسطینی‌ها می‌شود؛ این اقدام‌ها می‌تواند شامل شرکت در عملیات‌های رزمی که منجر به کشتار غیرنظامیان بیشتر، استقرار در سرزمین‌های اشغالی، زندگی در شهرک‌ها، یا شرکت در جنگ نسل‌کشی جاری علیه مردم فلسطین شود.

فراتر از استاندارد‌های دوگانه آشکار اعمال شده در موضوع مزدوران خارجی حاضر در ارتش رژیم صهیونیستی، معافیت از مجازات اعطا شده برای مزدوران خارجی که به ارتش رژیم صهیونیستی ملحق می‌شوند، در صورت باقی ماندن این مزدوران در این ماشین کشتار، پیامد‌های شدیدی برای فلسطینی و در صورت بازگشت به کشور مبدا، برای امنیت داخلی کشور‌های مبدا در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *