نگرانی‌ها در انگلیس درباره افزایش جرایم با سلاح سرد

9:08 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی‌ها در انگلیس درباره افزایش جرایم با سلاح سرد
دفتر آمار ملی انگلیس می‌گوید که جرایم با استفاده از سلاح سرد در سال گذشته با افزایش بیش از ۷ درصدی روبرو بوده و این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها درباره در دسترس بودن این نوع سلاح منجر شده است.

خبرگزاری میزان - افزایش ارتکاب جرایم با استفاده از سلاح سرد در انگلیس به یکی از نگرانی‌های جدی در این کشور منجر شده است.

در بخش‌هایی از جهان، از جمله انگلیس و بسیاری از سایر نقاط اروپا، که مالکیت اسلحه ممنوع یا به‌شدت نظارت می‌شود، چاقو و انواع دیگر سلاح سرد اغلب گزینه‌های انتخابی مورد استفاده در ارتکاب جنایت هستند. 

بسیاری از این سلاح‌ها در نهایت در دستان کودکان قرار می‌گیرند؛ زیرا دسترسی به آن‌ها ارزان و آسان است.

حمله‌های رسانه‌ای شده و افزایش کلی جرایم با سلاح سرد نگرانی‌ها را در انگلیس برانگیخته و به درخواست‌ها از دولت برای اقدام در این زمینه منجر شده است.

دولت انگلیس ماه گذشته با اشاره به اینکه برخی از مناطق در نظر گرفته نشده‌اند، گفت: جرایم با استفاده از سلاح سرد که در آن از چاقو برای ارتکاب جنایت استفاده می‌شد یا شخصی به‌طور غیرقانونی چاقو را در اختیار داشت، در سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت.

این نوع جرایم در لندن، پایتخت انگلیس به تنهایی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به‌گفته دفتر آمار ملی انگلیس، از ۲۴۴ مورد حمله مرگ‌بار با سلاح سرد در انگلیس و ولز در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) ۱۰۱ مورد با چاقو‌های آشپزخانه انجام شده که بسیار بیشتر از هر نوع سلاح سرد دیگری است.

اما افزایش جرایم با چاقو و حمله‌های تکان‌دهنده، از جمله حمله‌هایی که سال گذشته به مرگ رونان کاندا، دنیل آنجورین و ۳ نفر دیگر در ناتینگهام منجر شد، این بحران را در کانون توجه قرار داده است.

در انتخابات محلی هفته گذشته انگلیس، نامزد‌ها درباره سیاست‌هایی مانند متوقف کردن افراد و بازرسی آن‌ها بحث کردند.

سلاح گرم در انگلیس به‌شدت محدود شده و بحث زیادی در مورد آن وجود ندارد. محدودیت تا حدی مرتبط با قتل‌عام ۱۶ دانش‌آموز ابتدایی در دانبلین اسکاتلند در سال ۱۹۹۶ است. این حادثه به ممنوعیت مالکیت اسلحه کمری منجر شد. مالکیت سلاح گرم مورد استفاده برای شکار در انگلیس نیز به‌شدت کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لندن؛ پایتخت قتل نوجوانان اروپا

افزایش نرخ جرایم خشونت‌بار در انگلیس؛ چاقوکشی اصلی‌ترین بحران

محدود کردن سلاح سرد دشوارتر است. در حال حاضر فروش سلاح سرد به افراد کمتر از ۱۸ سال یا حمل آن در ملاءعام بدون دلیل موجه غیرقانونی است.

براساس یکی از بخش‌های قانون انگلیس که در سال ۲۰۱۶ تصویب شده بود، انواع خاصی از سلاح‌های سرد در حال حاضر غیرقانونی هستند؛ از جمله چاقو‌های ضامن‌دار و به اصطلاح این سلاح به اندازه‌ای خطرناک است که از این نام برای آن استفاده می‌شود)، که در اندازه‌های مختلف و دارای لبه‌های دندانه‌دار هستند. این سلاح‌ها دارای متن یا تصاویری بر روی بدنه خود هستند که نشان می‌دهد باید از آن‌ها برای ارتکاب خشونت استفاده شود.

قانون جدیدی در ماه سپتامبر (شهریور) اجرایی خواهد شد که فروش قمه را ممنوع می‌کند و روزنه‌ای را می‌بندد که شرکت‌های تولید سلاح سرد از آن برای دور زدن ممنوعیت چاقو‌های زامبی استفاده کرده‌اند. 

از مجموع ۲۴۴ قتل با استفاده از سلاح سرد در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۳، قمه‌ها ۱۴ مورد و چاقو‌های زامبی ۷ مورد را به خود اختصاص دادند.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، جرایم با استفاده از سلاح سرد در سطح ملی ۷.۲ درصد افزایش یافته و به نزدیک به ۵۰ هزار مورد رسیده است.

در لندن، که بیش از یک سوم کل جرایم با سلاح سرد در انگلیس و ولز را به خود اختصاص می‌دهد، در سال گذشته به رکورد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ جرم با استفاده از سلاح سرد رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *