علی شعبانی در گفتوگو با میزان، با اشاره به اینکه در سند تحول قضایی بر مقوله تکریم ارباب رجوع تاکید ویژهای شده است، بیان کرد:در واقع سند مزبور با هدف غایی ارئه خدمات قضایی مطلوبتر به مردم و تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی، تنظیم و تدوین شده است و مقصود نهایی خود را افزایش رضایتمندی مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ترسیم کرده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر اینکه تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی یکی از اقدامات مهم در راستای تکریم ارباب رجوع است، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۶۵۶ ملاقات مردمی با مقامات قضایی قزوین دیدار کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰ میز خدمت با حضور مسئولان قضایی در سطح استان برگزار شد تاکید کرد: همچنین ۳۵۷۸ فقره نامه مردمی دریافت و بر اساس اعلام شماره همراه مستقیم رئیس کل دادگستری استان به عنوان یکی از راههای ارتباطی با مسئولان قضایی، هزاران پیامک ارسالی مورد رسیدگی قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان قزوی تاکید کرد: در راستای تعامل و ارتقای دسترسی تمام اقشار جامعه به مسئولان قضایی، کانالهای ارتباطی متعددی با اقشار مختلف از جمله نخبگان، اصحاب رسانه، جامعه روحانیت، وکلاء، سازمانهای مردم نهاد، اساتید دانشگاه، فعالان حوزه صنعت و اقتصاد و دانشجویان ایجاد شده است تا به صورت مستمر به ارائه نقطه نظرات و بیان دغدغهها و مشکلات با مسئولان قضایی ارتباط مستقیم داشته باشند.