آموزش ۳۰۰ صادرکننده توسط سازمان توسعه تجارت ایران
- بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران در جهت تسهیل و تسریع صادرات غیرنفتی و فراهم کردن امکان حضور مثمر ثمر صادرکنندگان در بازار‌های هدف صادراتی بوده و لازم است آموزش‌های مرتبط با صادرات به عنوان مهمترین اولویت صادرکنندگان قرار گیرد تا صادرات سنتی جای خود را به صادرات علمی و بر مبنای شناخت کارشناسی بازار بدهد.

وی افزود: تنوع و تکثر متغیر‌های اثرگذار بر تجارت خارجی کشور به ویژه، صادرات غیرنفتی به اندازه‌ای است که غفلت از این متغیر‌ها و نگاه تک بعدی به مقولۀ صادرات موجب کند شدن روند آن و در نتیجه از دست دادن بازار‌های هدف خواهد شد.

رئیس کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: فرهنگسازی در حوزه صادرات یکی از اولویت‌های پرداخت مشوق‌های صادراتی در سال ۹۹ بوده و تمام تلاش ما در سال ۱۴۰۰ نیز در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید صادراتی است.

زادبوم با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان مدیریت صنعتی، گفت: سازمان مدیریت صنعتی دوره‌های آموزشی مورد نیاز تجارت خارجی کشور را بر اساس سرفصل‌های اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود بیش از سیصد صادرکننده از دوره‌های آموزشی طراحی شده استفاده کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان اظهار امیدواری کرد فرایند آموزش صادرکنندگان در سال‌جاری با تخصیص بودجه‌های مشوق‌های صادراتی سرعت بیشتری بگیرد.