آخرین جزییات ارسال پیامک‌های فاصله‌گذاری اجتماعی

فرنوش نوبخت، در گفت‌وگو با میزان به جزییات اقدامات پیشگیرانه مترو در ارسال پیامک‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پرداخت و گفت: اجرای ارسال پیامک‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو با همکاری دو اپراتور ایرانسل و همراه اول صورت می‌گیرد چراکه این کار را اقدام مفیدی دیدیم که به شهروندان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را یادآوری می‌کند.

وی ادامه داد: در صحبتی که با این دو اپراتور انجام دادیم، این اپراتور‌ها به ما قول دادند که این کار را انجام دهند و ما از آنان درخواست کردیم که این پیامک‌ها تنها برای افرادی ارسال شود که وارد شبکه مترو می‌شوند و این اقدام تنها یک بار ارسال می‌شود چراکه ممکن است یک نفر از خط یک به خط دیگری از مترو برود و این پیامک مجددا برای آن فرد ارسال نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: هرچند ظاهرا این اپراتور‌ها هم با مشکلات فنی روبه‌رو هستند و در نتیجه این پیامک‌ها برای همه ارسال می‌شود و تعداد این پیامک‌ها به حدی است که افرادی که وارد مترو نمی‌شوند هم این پیامک‌ها را دریافت کرده‌اند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آغاز ماه رمضان چه میزان بر افزایش یا کاهش مسافران تاثیرگذاشته است، گفت: با توجه به اینکه تنها دو روز از ماه مبارک رمضان گذشته است، تغییر الگوی سفر مسافران خیلی محسوس نیست، ولی ما در حال ارزیابی و مانیتورینگ هستیم که اگر تغییر الگوی سفری در بین مسافران ایجاد شود، خودمان را در مترو با آن تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: تطبیق دادن ما هم به این صورت است که متناسب با تعداد مسافران سرفاصله‌های قطار را تغییر می‌دهیم.

نوبخت در پایان به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در مترو برای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: نزدیک به شصت و هفت روز از بحران کرونا می‌گذرد و روزانه گزارش در این زمینه داریم و تمامی تلاشمان همکاران‌مان عملیاتی ما که در لحظه سال تحویل هم مشغول کار بودند، بر این مساله متمرکز بود که بتوانیم تاثیرگذار باشیم تا مردم بتوانند به راحتی از خدمات حمل و نقلی استفاده کنند و امیدواریم که این ویروس منحوس برطرف شود و همه مردم به زندگی عادی خود برگردند.