
به گزارش گروه جامعه ، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مسافر بودیم گفت:، اما مدیریت زمان سفر از سوی شهروندان انجام شده، به طوری که مسافرانی که متوجه شلوغی واگنها در ساعت ۷ را شاهد بودند، سفرهای خود را در ساعت ۷.۳۰ انجام دادند.
وی تصریح کرد: اگر دوره ثبات این بیماری افزایش پیدا کند، مدیریت زمان سفر راهکاری است که باید از مسافران مترو جدی پیگیری شود.
نوبخت افزود: با مدیریت زمان از حجم مسافران و تجمع کاسته میشود و همین افزایش ظرفیت کمک میکند تا مسافران بتوانند در مکانهای نشانه گذاری شده نشسته و یا بایستند.
وی در ادامه از افزایش رعایت مسائل بهداشتی توسط مسافران خبر داد و گفت: مسافران مترو بیش از گذشته با ماسک و دستکش تردد میکنند و با وجود صندلیهای خالی به علائم نصب شده در قطارها احترام گذاشته و فاصله اجتماعی را رعایت میکنند. اگرچه در ساعات پیک و شلوغی و بویژه در ترافیک عصرگاهی این رفتار کمی تغییر میکند که امیدواریم با مدیریت زمان سفر از شلوغی ساعات پیک عصر گاهی کاسته شود.
نوبخت تصریح کرد: در هفته پایانی فروردین ماه شاهد افزایش سفر بودیم، اما در کنار اجرای طرح رعایت اجتماعی که مصوب شد با تهیه و ارسال پیامک به شهروندانی که وارد ایستگاههای هفتگانه خطوط مترو میشوند تلاش خواهیم کرد تا توجه مسافران را برای رعایت فاصله اجتماعی در تمامی ایستگاهها و قطارها جلب کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اوج خدمات رسانی
مترو را با توجه به ساعت کار ادارت در صبح و ظهر تنظیم شده افزود: با حداکثر سرفاصله سه و نیم دقیقه در خطوط یک دو و چهار خدمات رسانی کردیم و هر آنچه در توان داریم ارئه میدهیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در هنگام سوار و پیاده شدن به قطار با توجه به اینکه عرض در قطارها یک متر و سی سانتی متر است باید مورد توجه قرار گیرد و از شهروندان میخواهیم تا مسافران خودشان هوشمندانه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
وی در پایان گفت: ما با پیچ کردن در ایستگاهها رعایت فاصله اجتماعی را به مسافران یادآور میشویم، اما در صورتی که سفر با مترو افزایش پیدا کند تاثیرات این کارها کمتر میشود.