رضایت ۷۹ درصدی شاکیان از نحوه پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۲۴

رضایت ۷۹ درصدی شاکیان از نحوه پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۲۴به گزارش گروه اقتصاد ، عباس تابش اظهار کرد: با توجه به ضرورت دریافت بازخورد‌های واقعی از سوی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد ستاد‌های خبری سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت و نحوه رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه ۱۲۴)، این سازمان نظر سنجی از شاکیان را با روش‌های مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ از مجموع ۲ هزار و ۳۷۰ نفر که نسبت به طرح شکایت در پورتال سازمان اقدام کرده بودند، ۷۹ درصد شاکیان از مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات رضایت داشته اند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین تصریح کرد: علیرغم حجم بالای شکایات دریافتی و وابسته بودن دلایل آن به مولفه‌های متعدد تلاش می‌شود نسبت به ارتقای سطح رضایت مندی مصرف کنندگان اهتمام ویژه انجام شود.

تابش در خصوص نحوه نظر سنجی نیز بیان کرد: در این شیوه نظر سنجی با طرح تعدادی سئوال هدف دار، شاکیان و مراجعه کنندگان به ستادخبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، نظرات خود را از روند دریافت تا رسیدگی و پاسخگویی به شکایت درج کردند و بر این اساس عملکرد آن استان در پاسخگویی به شکایات توسط این سازمان مورد رصد قرار گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ نظر سنجی از شکات توسط کارشناسان ستادخبری مستقر در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شد، اما با تدابیر اتخاذ شده از نیمه سال ۹۸ سعی شد تا با قراردادن سوالات در پورتال سازمان، نظرات مردم بصورت واقعی‌تر دریافت شود.