
سید مهدی صادق، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص اهمیت تولیدکنندگان خرد در اقتصاد کشور اظهار کرد: محصولاتی که
تولیدکنندگان خرد به بازار عرضه میکنند به مراتب از تولیدات تولیدکنندگان کلان از اهمیت بیشتری بر خوردار است.
وی افزود: محصولات تولیدکنندگان خرد معمولا ابزار و مواد اولیه هستند که برای تولیدات کلان و محصولات استراتژیک مورد استفاده قرار میگیرند.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: دولت نباید نقش تولیدات خرد را در اقتصاد کشور فراموش کند و باید با حمایتهای ویژه از این بخش، از نابودی واحدهای تولیدی بزرگ جلوگیری کند.
صادق مطرح کرد: یکی دیگر از عوامل رونق تولید، تبلیغ محصولات داخلی در سطح بین المللی است و پیشنهاد میشود که تمام هزینههای این تبلیغات را در ابتدای کار، دولت پرداخت کند چراکه تولیدکنندگان نوپا توانایی پرداخت این هزینه هارا ندارند.
وی ادامه داد: تبلیغ محصولات ایرانی در جهان علاوه بر رونق در تولید و فروش آنها به صادرات و ارزآوری و در نهایت افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک میکند.
این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: دولت نباید حمایتهای خود را به تسهیلات مالی محدود کند بلکه این تولیدکننگان نیازهایی دارند که بعضا با سرمایه قابل حل نیست.
صادق گفت: دولت میتواند در زمینههای ایجاد بازار رقابت، زمینه فروش کالا، تبلیغ محصولات، استخدام بازاریاب و اشتغالزایی از واحدهای تولیدی خرد حمایت کند.