
سید ولی الله فاطمی اردکانی در گفت وگویی با شبکه خبر، با اشاره به اینکه هزینه ارسال پیامک تاکنون 24 میلیارد تومان بوده است، افزود: امسال نیز حدود 50 میلیارد تومان هزینه برای پرداخت پیامک به مشتریان در نظر گرفته شده است.
26 میلیارد تومان ارزش برداشت از حساب ها
وی ادامه داد: در حال حاضر از 5 میلیون و 300 هزار مشتری بانک ملی 5 هزار تومان کسر شده است که اعتبار آن حدود 26 میلیارد تومان می شود.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران تصریح کرد: از طریق پیامک در تاریخ 27 فروردین 94 به اطلاع 7 میلیون و 400 مشتری بانک مرکزی اطلاع رسانی صورت گرفت تا آمادگی خود را برای دریافت سرویس ویژه اعلام کنند.
فاطمی اردکانی افزود: نزدیک 11 میلیون پیامک از طریق همراه اول و 3 میلیون از طریق ایرانسل و به طور کلی نزدیک 14 میلیون و 100 هزار پیامک به مشتریان ارسال شده است که برای هر مشتری، دو بار پیامک ارسال شده است.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ادامه داد: سرویس پیامک در دو سطح عادی و ویژه است که سرویس عادی برای همه مشتریان رایگان است که شامل ارسال پیامک برای برداشت از حساب است اما سرویس ویژه برای تمام عملیات ها پیامک ارسال می شود.
انصرافی ها فقط 49 هزار مشتری بوده است
وی با اشاره به اینکه انصرافی ها تاکنون تنها 49 هزار نفر بوده است، اضافه کرد: سرویس پیامک برای 7 میلیون مشتری فعال ماند و مبلغ 5 هزار تومان برداشت شده است و در این کار اجباری نبوده است و مشتریان می توانستند انصراف دهند.
فاطمی اردکانی گفت: اینکه افرادی می گویند برایشان پیامک اطلاع رسانی ارسال نشده است این موضوع از سوی پیمانکار پیگیری می شود، به طور کلی تصور ما این بود که در مجموع اطلاع رسانی شده است امروز دوباره برای همه مشتریان پیامک ارسال می شود.
امکان انصراف وجود دارد
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با بیان اینکه امکان انصراف تا پایان خرداد ماه وجود دارد، اضافه کرد: عدم انصراف به صورت هفتگی تا آخر خرداد بررسی می شود.