با تعریف درست و دقیق از نقد؛ مطالبه گری در جامعه فرهنگیان را ارتقا دهیم

به گزارش گروه جامعه ، علی الهیار ترکمن در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و با یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش همواره در خدمت معلمان هستیم و در صدد جلب رضایت آنان هستیم و این فعالیت در تمام روز‌های سال ادامه دارد و فقط محدود به روز‌های خاصی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید با شناسایی علت‌ها به دنبال رفع معلول‌ها باشیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش به شدت نیازمند تغییرات ماهیتی دارد و تمرکزی که روی برنامه‌های آموزش و پرورش وجود دارد، بیانگر نیاز آموزش و پرورش به تغییرات است.

الهیار اظهار کرد: این تغییرات ماهوی نیازمند یک ستاد فرماندهی و مدیریتی قوی است به طوریکه بتواند ارتباط بین اجزا را به طور کامل مشخص کند و هرچند تغییرات قبلی باعث شده اجزا کار کنند، اما ارتباط منظمی بین اجزا وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ویژگی‌های آموزش و پرورش در هیچ دستگاه اجرایی دیگری نیست و هیچ سنخیتی بین ویژه گی‌های کاری آموزش و پرورش با دستگاه‌های دیگر وجود ندارد و به همین دلیل فرایند مدیریت تغییر را مهم کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه یکی از اجزای تغییر در آموزش و پرورش بحث روابط عمومی‌ها است، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها هم باید طوری در این اجزا باشند که ارتباط با اجزا مختلف داشته باشد و بتواند فعالیت‌های این نهاد را به مخاطبان عرضه کند.

وی چالش‌هایی که در این زمینه تجربه کرده است را برشمرد و گفت: در شرایط فعلی کنترل افکارعمومی توسط فضای مجازی صورت می‌گیرد که در این فضا چارچوب مشخصی وجود ندارد و هر فردی قابلیت پیدا کرده است تا رسانه‌ای برای خود داشته باشد و فعالانی که در این فضا هستند به دلیل پیشینه معلمی شان توانایی‌های خوبی در عرصه نوشتن دارند و این افراد به صورت فرصت و چالش هستند و اگر با آگاهی وعلم مطالب شان را بنویسند فرصت برای ما ایجاد می‌کنند تا جامعه و مخاطبان نسبت به مسایل آگاه شوند لذا ضرورت دارد تا درصدد آگاهی بخشی به نویسندگان این حوزه اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در ادامه افزود: آموزش و پرورش محدودیت‌های زیادی دارد و فرهنگیان بین خود و سایر کارمندان دولت تبعیض احساس می‌کنند و در این شرایط برخی افراد خارج از آموزش و پرورش با ارایه مطالب پوپولیستی در صدد محبوبیت در افکار عمومی برای پیشبرد اهداف و خواسته‌های شخصی خود هستند لذا فضای چنین سو استفاده‌هایی باید بسته شود.

الهیارضرورت تعریف درست و دقیق از نقد را به عنوان چالش دیگری مطرح کرد و گفت: اگر ازچارچوب نقد خارج شویم، نمی‌توانیم حرکت مثبتی را داشته باشیم لذا با تعریف درستی از نقد، فرهنگ مطالبه گری را ارتقا دهیم.