حسن بابایی در دومین نشست با رؤسای واحدهای ثبتی شهرستانهای استان تهران که با حضور افخمی، مدیرکل ثبت این استان برگزار شد، عملکرد ثبت استان را مثبت و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولی را در واحدهای ثبتی استان تهران شاهد هستیم، هرچند همچنان نکاتی برای بهبود وجود دارد. نخستین نکته، ضرورت شتاب در عملکرد سازمانی و تقویت ارتباطات بینبخشی و بینسازمانی واحدهای ثبتی با سایر دستگاههای اجرایی است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول قوه قضاییه اظهار کرد: این سند، حرکتی شتابان در مسیر تحول دستگاه قضایی است و باید در دوره کنونی، این تحول را در همه عرصهها بهویژه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد کنیم. این تحرک باید در مدیریت ثبت و بین رؤسای واحدهای ثبتی نیز جاری باشد.
وی بر حضور فعال مدیران ثبت در جلسات استانی از جمله فرمانداریها، شورای حفظ حقوق بیتالمال، راه و شهرسازی و سایر نهادها تأکید کرد و افزود: اداره امور ثبتی نیازمند تعصب سازمانی و معرفت به کار است. آموزش، تربیت و کسب تخصص کارکنان باید در درون سازمان تقویت شود تا کیفیت خدمات ثبتی ارتقا یابد.
بابایی با اشاره به اقدامات عمرانی و سازمانی ثبت در چهار سال گذشته تصریح کرد: در این مدت، سازمان ثبت در پروژههای عمرانی گامهای بزرگی برداشت. توجه ویژهای به کارکنان و رؤسای واحدهای ثبتی داشته و خواهیم داشت تا زمینه اعتلای سازمان بیش از پیش فراهم شود.
وی همچنین حضور چندین باره ریاست قوه قضاییه در سازمان را نشانه توجه ایشان دانست و گفت: ریاست قوه قضاییه تاکنون هفت بار در سازمان ثبت حضور یافتهاند، در حالی که پیش از این چنین سابقهای وجود نداشت. این حضورها نشاندهنده جایگاه ویژه سازمان ثبت و موفقیتهای آن در دوره جدید است.
رئیس سازمان ثبت با تأکید بر تداوم برنامهریزیهای هدفمند افزود: اداره کل ثبت تهران عملکرد قابل توجهی داشته و پیشنهاد میکنیم این نشستها با ثبت تهران بهصورت فصلی برگزار شود تا با برنامهریزی و بهرهوری از امکانات، بهترین نتایج حاصل شود.
پژمان پروین در دومین نشست رؤسای واحدهای ثبتی شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه مدیریت در استان تهران شرایط ویژه و متفاوتی نسبت به سایر استانها دارد، اظهار کرد: مدیران ثبتی در صف مقدم عملیات اجرایی قرار دارند و بخش عمدهای از اقدامات سازمان به دستان شما انجام میشود. موفقیت شما و رضایتمندی مردم نوعی هنرنمایی مدیریتی است که از شاخصهای مدیریت نوین به شمار میآید.
وی افزود: مدیریت موفق، حاصل کار جمعی و تیمی است. فاصله میان مدیران و کارکنان اشتباه است و باید به همکاران صفی که در خط مقدم خدمترسانی هستند، با رویکردی تجربی و علمی توجه ویژه داشت.
پروین با تأکید بر ضرورت مجهز شدن مدیران به دانش روز و مهارتهای ارتباطی گفت: مطالعه، گفتوگو با زیرمجموعهها و استفاده از ظرفیت منابع انسانی از ابزارهای اصلی مدیریت نوین است. صبوری، گذر زمان و بالا بردن آستانه تحمل از ویژگیهای ضروری برای موفقیت در مدیریت بهشمار میرود.
معاون سازمان ثبت، این نهاد را سازمانی علمی و کارشناسی دانست و تصریح کرد: مدیران ثبت پیش از هر چیز کارشناس هستند و باید با اتکا به دانش، تجربه و ارتباط مؤثر با مردم و دستگاهها، زمینه ارتقای رضایتمندی عمومی را فراهم کنند. ارتباطات بیرونی و انعکاس زحمات کارکنان از الزامات مدیریت است، زیرا باعث خوشایندی و اعتماد مردم میشود.
پروین در ادامه خواستار حضور فعال رؤسای واحدهای ثبتی در جلسات استانی و دولتی برای جذب بودجه و اعتبارات شد و گفت: در امور مدیریتی باید با برنامهریزی دقیق عمل کرد و در مصرف منابع مالی و بودجه نیز شفافیت و نظم رعایت شود.
وی نظارت و کنترل مستمر را عامل صیانت از کارکنان دانست و افزود: نقاط ضعف و مشکلات کارکنان را باید با رعایت حریم شخصی و رویکردی سازنده متذکر شد. مدیر موفق کسی است که به همه زوایای کار توجه داشته باشد و با نگاه جامع، مسیر رشد سازمان را هموار کند.
معاون راهبردی توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت در پایان با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه رفاه کارکنان گفت: در این دوره، اقدامات چشمگیری در زمینه حمایتهای بیمهای و معیشتی همکاران صورت گرفته که لازم است مدیران و روسای واحدها در این زمینه اطلاعرسانی و روشنگری بیشتری انجام دهند.
انتهای پیام/