
به گزارش
گروه فضای مجازی و به نقل از رویترز، بررسیهای موسسه پیو نشان میدهد از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی دو نفر این کار را غالبا و به صورت مرتب انجام میدهند و ۶۷ درصد مردم هم حداقل برخی اخبار خود را از این طریق و با مراجعه به
فیس بوک،
توییتر و اسنپ چت دریافت میکنند. این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۶۲ درصد بود.
همچنین بر اساس همین بررسی، برای اولین بار حدود ۵۵ درصد از مردم ۵۰ سال به بالا در آمریکا از
شبکههای اجتماعی برای مطالعه اخبار استفاده میکنند. این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۵ درصد بود.
رشد این رویکرد به خصوص در میان آمریکاییهای مسن، با سطح تحصیلات کمتر و غیرسفید قابل توجه است. البته هنوز هم میزان استفاده افراد زیر ۵۰ سال از شبکههای اجتماعی برای دریافت اخبار بیشتر است و به عنوان مثال ۷۸ درصد این افراد گفته اند از شبکههای اجتماعی برای مطالعه اخبار استفاده میکنند که از سال ۲۰۱۶ به این سو بدون تغییر باقی مانده است.
در میان شبکههای اجتماعی مختلف فیس بوک مورد توجه ۴۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی است و
یوتیوب با ۱۸ درصد در رتبه دوم و توییتر با ۱۱ درصد در رتبه سوم است.
منبع: فارس