پناهجوی "افغانی" در 105 سالگی + عکس

8:44 - 09 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۰۳۳
خبرگزاری میزان - بی بی ‌هال ازبکی، پیرزن 105 ساله افغان یکی از ده‌ها هزار آواره‌ جنگی است که در رویای آرامش و صلح این روزها به مرزهای اروپا پناه برده‌اند.
پناهجوی افغانی در 105 سالگی + عکسبه گزارش گروه فضای مجازی ، او اکنون به همراه پسر، نوه و چند نفر از اقوامش در مرز کرواسی در کنار هزاران پناهجوی آواره دیگر شب و روزش را طی می‌کند.
 
بی‌بی ‌هال از قندوز آمده‌؛ شهری در شمال افغانستان که این روزها بار دیگر به تصرف طالبان درآمده و جنگ میان نیروهای طالبان و ارتش افغانستان در آن در جریان است.
 
او هزاران کیلومتر را از مرز ترکیه تا یونان و از آن جا تا صربستان طی کرده و حالا به کرواسی رسیده؛ مسیری که طی یک سال گذشته 700 هزار آواره پناهجوی دیگر هم طی کرده‌اند.
پناهجویی در 105 سالگی + عکس
بی‌بی‌ هال به همراه 17 نفر از اعضای خانواده‌اش 20 روز را در این مسیر بوده‌اند تا حالا به کرواسی رسیده‌اند.
 
مقصد نهایی آن‌ها سوئد است. همراه این پیرزن 105 ساله، پسر 67 ساله او و نوه 19 ساله‌اش هم هستند.
 
خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس که برای تهیه گزارش از بحران پناهجویان در مرزهای اروپا به این منطقه رفته‌ بود، از این پیرزن افغان گزارشی تهیه کرده است.
 
بی‌بی‌هال به این خبرنگار گفته‌ است که در طول مسیر به دلیل سختی راه و کهولت سنش، اعضای خانواده‌اش مجبور شده‌اند گاهی او را کول کنند و دست و پای او طی این مسیر دچار آسیب‌دیدگی شده‌ است.
 
اکنون این پیرزن افغان به همراه دیگر پناهجویان در مرز کرواسی در چادرهای موقتی زندگی می‌کنند که صلیب سرخ ایجاد کرده‌ است.
 
مقامات کرواسی با اعزام نیروی نظامی و ساختن حصار در مرز، از ورود پناهجویان به خاک کشورشان جلوگیری کرده‌اند. با وجود همه این موانع و سختی راه و خطر مرگ، آوارگان جنگ مانند این پیرزن افغان، حتی در 105 سالگی امیدشان را از دست نمی‌دهند و برای فرار از بمب و موشک، کشورهایشان را ترک می‌کنند.
/انتهای پیام/


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *