افزایش کشته‎های سقوط از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک

13:08 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۶۶۴
جراحات و تلفات عمده ناشی از تلاش مهاجران برای عبور از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک افزایش یافته است.

- یک گزارش جدید نشان می‌دهد که جراحات و تلفات عمده ناشی از تلاش مهاجران برای عبور از دیوار مرزی مکزیک و آمریکا، پس از اینکه دولت ترامپ دیوار بزرگ‌تری ساخت، افزایش یافت.

به گزارش «آکسیوس»، تعداد بیمارانی که به بخش آسیب دیدگی‌های مرکز پزشکی «یو سی سن‌ دیگو» منتقل می‌شوند از سال ۲۰۱۹، زمانی که ارتفاع دیوار مرزی در امتداد بیشتر بخش مرزی کالیفرنیا به ۳۰ فوت افزایش یافت، در مقایسه با دوره قبل، بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

بر اساس نامه تحقیقاتی منتشر شده در مجله پزشکی «جاما سرجری»، مرگ و میر ناشی از سقوط از صفر مورد قبل از سال ۲۰۱۹ به ۱۶ مورد بعد از آن افزایش یافته است.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، ۶۷ مورد پذیرش پاییزی ناشی از سقوط از دیوار مرزی در مقایسه با ۳۷۵ مورد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ وجود داشت.

پزشکان می‎گویند «بیشتر این بیماران صدمات قابل توجهی در مغز و صورت یا شکستگی‌های پیچیده اندام‌ها یا ستون فقرات داشتند که بسیاری از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه و جراحی‌های بزرگ هستند.»

به گفته آنها، بیماران فاقد بیمه درمانی بودند و واجد شرایط برنامه‌های توانبخشی یا فیزیوتراپی نبودند؛ این موضوع باعث طولانی شدن بیشتر مدت بستری بودن این افراد در بیمارستان می‌شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در هنگام روی کار آمدن خود متعهد شده بود که دیواری در امتداد مرز جنوبی آمریکا احداث کند.

تلاش او به ایجاد دیوار‌های جدید ۳۰ فوتی با مایل‌ها حصار فولادی دولایه منجر شد.

«واشنگتن پست»، گزارش می‌دهد که دولت ترامپ موانع بزرگتری در منطقه «سن دیگو» در مقایسه با هر جای دیگری در امتداد مرز آمریکا ایجاد کرد.

مقام‎های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا می‌گویند که آن‌ها تلفات و جراحات ناشی از این سقوط‌ها را محاسبه نمی‌کنند.

رئیس بخش آسیب دیدگی بیمارستان «یو سی سن‌ دیگو»، گفت «زمانی که شما از ارتفاع ۳۰ فوتی سقوط کنید، احتمال آسیب شدید و مرگ در مقایسه با سقوط از ارتفاع ۲۰ فوتی بیشتر می‌شود.»

وی می‎گوید «ما شاهد آسیب دیدگی‌هایی هستیم که قبلاً ندیده‌ایم؛ شکستگی‌های لگن، آسیب‌های نخاعی، آسیب‌های مغزی و بسیاری از شکستگی‌های باز زمانی که استخوان از پوست عبور می‌کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *