کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه صادر شد

11:59 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۹۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.
ناصر عتباتی در گفت‌و‌گو با میزان، با اعلام خبر صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه، گفت: پرونده تخلف در شهرداری ارومیه که در آن تعداد ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، پس از ساعت‌ها کار کارشناسی و اطلاعاتی و قضایی و با زحمات شبانه روزی مجموعه مسئولان قضایی استان از جمله بازپرس ویژه و تحت نظارت دادستان مرکز استان، منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان شد.

وی افزود: اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال هست که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی  اظهارکرد: از میان ۸۴ نفر مذکور تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه بوده و تعداد ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم هستند و تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و ... است.

عتباتی ادامه داد: وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمینی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آن‌ها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی درخصوص حقوق بیت المال و مردم با هیچ کسی یا مقامی تعارف و مماشات ندارد و هیچ گونه تضییع بیت المال و حقوق مردم را بر نمی‌تابد و قاطعانه با آن برخورد می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *