بغداد: ایران و عربستان به یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کردند

22:21 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۸۷۴
وزیر خارجه عراق در گفت و گویی از «توافق» بر سر یادداشت تفاهمی ۱۰ بندی بین ایران و عربستان خبر داد.

- فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفتگویی که با شبکه الجزیره داشت، از «توافق» بر سر یادداشت تفاهمی ۱۰ بندی بین ایران و عربستان در دور پنجم گفتگو‌ها به میزبانی بغداد و با تمرکز بر مسائل امنیتی بین دو کشور خبر داد.

وزیر خارجه عراق گفت: دیدار ایرانی-سعودی در بغداد امنیتی و با حضور مسئولان بلندپایه‌ای از دو کشور بود و دو طرف به توافقی پیرامون یادداشت تفاهمی حاوی ۱۰ بند رسیدند. توافق شد که دور بعدی گفتگو‌های ایرانی-سعودی در سطح دیپلماتیک باشد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد که گفتگو‌های ایران با عربستان موضوع ادامه آتش بس در یمن را نیز در بر گرفت.

فواد حسین با اشاره به موضوعات همسایگی عراق تاکید کرد: مشکلات عراق با ایران و ترکیه پیرامون مسائل امنیتی باید از طریق گفتگو حل شود. هیاتی ایرانی پس از عید سعید فطر به عراق سفر خواهد کرد تا تعدادی از قضایا از جمله مسائلی امنیتی را بررسی کند و مورد بحث قرار دهد.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با پرداختن به حملات اخیر ترکیه به خاک عراق، خاطرنشان کرد: علت‌های مورد اشاره طرف ترک برای استفاده از زور در داخل خاک عراق کافی نیست.

فواد حسین همچنین تلاش کرد حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را این گونه توجیه کند که وجود مستشاران آمریکایی در عراق برای کمک به نیرو‌های عراقی و در توافق با دولت است لذا حمله به آمریکایی‌ها در عراق به معنای حمله به دولت و منافع ملی ما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *