آیین معارفه سرپرستان مجتمع‌های قضایی شهید مدنی و شهید صدر برگزار شد

10:35 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۷۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، گفت: مدیر قضایی موفق کسی است که ۴ ویژگی علم، تعهد، توان اجرایی و نگاه نظارتی را دارا باشد.
- یحیی جعفری در آیین تکریم و معارفه سرپرستان مجتمع‌های قضایی شهید مدنی و شهید صدر، اظهار کرد: امروزه با توجه به حجم وارده پرونده‌ها و کمبود نیروی انسانی، تلاش فعالان در عرصه قضا و قضاوت، اعم از کارکنان قضایی و اداری قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر رعایت نظم و انضباط اداری، افزود: تلاش مضاعف و قابل تحسین در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل که امروزه مورد تاکید و خواهش مدیریت است، توجیه کننده بی نظمی در وقت اداری نیست.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: مدیر قضایی موفق کسی است که چهار ویژگی علم، تعهد، توان اجرایی و نگاه نظارتی را دارا باشد.

وی ادامه داد: منظور از نظارت، بی اعتمادی به پرسنل نیست بلکه صیانت از فرد و پیشگیری از نفوذ احتمالی افراد و خروج پرونده از روال عادی است تا قاضی بتواند با فهم صحیح و کشف حقیقت و به دور از تحریک، تهدید و تطمیع، تشخیص قضایی خود را مورد رای قرار دهد.

جعفری اظهار کرد: امروزه موضوع کیفیت و اتقان آرا بیش از پیش مورد تاکید است که این امر را در مجتمع قضایی شهید صدر بیشتر شاهد هستیم و البته این امر نباید موجب غفلت از آمار و کمیت کار باشد، چرا که با توجه به میزان موجودی پرونده‌ها و وارده فراوان و کمبود نیرو، چاره‌ای جز تلاش جهادی در کنار کیفیت، به منظور پاسخگویی و فصل خصومت دقیق و سریع، وجود ندارد.

در این برنامه، بعد از ارائه گزارش عملکرد توسط سرپرستان قدیم و ارائه برنامه‌ها توسط سرپرستان جدید، به ترتیب از تلاش‌های آقایان زمانی و کثیرلو به عنوان سرپرستان مجتمع‌های قضایی شهید مدنی و شهید صدر قدردانی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *