ارتش لبنان: برخی‌ می‌خواهند حادثه واژگونی قایق پناهجویان را سیاسی کنند

19:09 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۶۶۶
فرمانده نیروی دریایی ارتش لبنان گفت: برخی از احزاب به علت نزدیک بودن انتخابات لبنان، در تلاش هستند تا موضوع حادثه واژگونی قایق حامل پناهجویان در آب‌های نزدیک طرابلس را سیاسی کنند.

- سرهنگ هیثم ضناوی، فرمانده نیروی دریایی ارتش لبنان امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری که داشت در تشریح دلایل غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی در سواحل طرابلس اظهار داشت: قایق غرق شده ۱۵ برابر وزن مجاز، سرنشین حمل کرده بود و به همین خاطر، این امر با فاجعه به پایان رسید. ناخدای قایق به منظور فرار از دست نیرو‌های گشتی امنیتی تصمیم به انجام مانور گرفت که اقدام وی منجر به برخورد قایق مهاجران با قایق دیگر شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش لبنان افزود: اگر حضور ما در نزدیکی سرنشینان قایق نبود، نمی‌توانستیم ۴۵ نفر از آن‌ها را نجات دهیم. قایق غرق شده بسیار قدیمی است و تنها توانایی جا دادن ۶ نفر را در خود دارد و جلیقه نجات یا دایره نجات در آن وجود نداشت. سعی کردیم از شروع حرکت آن‌ها جلوگیری کنیم، اما آن‌ها سریع‌تر از ما بودند.

وی در پاسخ به اتهاماتی که به ارتش لبنان زده می‌شود مبنی بر اینکه دلیل غرق شدن این قایق، اشتباه در شیوه تعقیب و گریز بوده است، گفت: ما تحقیقات شفاف انجام می‌دهیم و مسئولیت خود را بر عهده می‌گیریم و اگر یکی از ما اشتباه لفظی کرد او را بازخواست می‌کنیم، اما در امور این عملیات خطای فنی از طرف ما رخ نداده است. برخی احزاب سعی می‌کنند این موضوع را سیاسی کنند، زیرا فصل انتخابات است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *