جستجوی آنلاین فهرست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی/ آنلاین نوبت بگیرید

12:13 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۵۶۴
برای اینکه زمان کمتری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منتظر بمانید، به سامانه نوبت‌دهی خدمات الکترونیک قضایی به آدرس nobat.kdke.ir مراجعه کنید.
- اکنون در حالی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که پیش از راه‌اندازی آنها، مراجع قضایی مانند دادسرا‌ها و دادگاه‌ها شاهد انبوه مراجعان بود. شهروندان باید در ساعات اولیه روز با طی مسافت‌های بعضا طولانی و صرف زمان بسیار، برای انجام امور خود در ساختمان‌های مربوطه حاضر می‌شدند.
 
با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و سطح بالای پراکندگی آن‌ها در شهر‌های مختلف کشور، از ارائه خدمات قضایی تمرکززدایی شد و حجم مراجعه به مراجع قضایی کاهش یافت. با توسعه این دفاتر اکنون شهروندان زمان بسیار کمتری را صرف امور قضایی می‌کنند.
 
اگرچه تعداد این دفاتر در کل کشور حدود یک هزارو ۲۰۰ دفتر تخمین زده می‌شود، اما هنوز نیاز به افزایش آن‌ها احساس می‌شود تا ارائه خدمات در زمان کمتری صورت بگیرد.
 
این دفاتر خدمات متنوعی از جمله تنظیم دادخواست، لایحه، اظهارنامه، مشاهده و پیگیری پرونده و محاسبه هزینه دادرسی را ارائه می‌دهند. همچنین بعضی از این دفاتر از اتاق‌های دادرسی الکترونیک و ملاقات الکترونیک برخوردارند که این امکان، به تدریج در دفاتر دیگر هم فراهم خواهد شد.
 
برای دریافت این خدمات، بدیهی است نزدیک‌ترین دفتر را انتخاب کنید. گاهی هم ممکن است به عنوان مثال، برای تنظیم دادخواست به دفاتر استان یا شهر دیگری مراجعه کنید. به همین منظور سامانه‌ای برای اطلاع از محل دفاتر و همچنین سامانه دیگری برای نوبت‌دهی آنلاین، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

لیست دفتر‌ها با اطلاعات کامل

عموما، نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی، بهترین دفتر برای شهروندان به شمار می‌آید. با این حال، گاهی ممکن است یک دعوای حقوقی در شهر دیگری مطرح شده باشد؛ بنابراین آگاهی از اطلاعات جغرافیایی و شماره تماس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ضروری خواهد بود.
 
برای اطلاع از فهرست دفاتر، وارد درگاه «خدمات قضایی من» شوید و روی «فهرست دفاتر خدمات» کلیک کنید. پس از ورود به صفحه «جستجوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، استان و شهر مربوطه را وارد و سپس روی دگمه «جستجوی دفتر خدمات» کلیک کنید. به این ترتیب فهرست همه دفاتر فعال آن شهر، به اضافه اطلاعاتی مانند کد دفتر، نام دفتر (بعضی از دفاتر نام و برخی یک شماره اختصاصی دارند)، آدرس و تلفن تماس دفتر نمایش داده می‌شود. همچنین تعداد دفاتر هر شهر در بالای این فهرست مشاهده می‌شود.
 
اگر در جستجوی یک دفتر مشخص هستید، لازم است کد یا نام آن دفتر را وارد کنید تا به سرعت به آدرس و تلفن تماس آن دست یابید. همچنین می‌توانید صرفا نام استان را انتخاب کنید تا با کلیک روی «جستجوی دفتر خدمات»، فهرست کامل دفاتر خدمات الکترونیک شهر‌های آن استان را مشاهده کنید.

روش دیگر برای جستجوی فهرست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ورود به «درگاه ملی قوه قضاییه» به آدرس eadl.ir است.
 
بعد از ورود به درگاه، با کلیک روی منوی سمت چپ صفحه که با سه خط نمایش داده شده، روی «آدرس نقاط قضایی» کلیک و سپس «شعب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» را انتخاب کنید. به این ترتیب، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که علاوه بر نقشه ایران، فهرست استان‌ها و همچنین ۲ مستطیل برای انتخاب استان و شهر مشاهده می‌شود. در واقع، در این صفحه با ۳ روش انتخاب استان و شهر از روی نقشه، انتخاب استان و شهر از فهرست و انتخاب استان و شهر از فیلد مربوطه، امکان دسترسی به فهرست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مهیاست.

علاوه بر این، با مراجعه به درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس adliran.ir و انتخاب «جستجوی لیست دفاتر خدمات» از بخش «اطلاع‌رسانی» می‌توانید به اطلاعات دفتر مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

نوبت‌دهی آنلاین
 
برای اینکه زمان کمتری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منتظر بمانید، به سامانه نوبت‌دهی خدمات الکترونیک قضایی به آدرس nobat.kdke.ir مراجعه کنید.
 
در این سامانه، ابتدا استان، شهر و نوع خدمت را انتخاب کنید. پس از کلیک روی «جستجو» به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که فهرست دفاتر موجود در آن شهر نمایش داده می‌شود. این فهرست شامل اطلاعاتی، چون کد دفتر، نام مسئول و آدرس پستی دفتر است. با کلیک روی دکمه «دریافت نوبت» هر دفتر به صفحه‌ای که یک تقویم در آن مشاهده می‌شود، دسترسی پیدا می‌کنید. روز‌هایی که امکان نوبت‌دهی به صورت آنلاین فراهم است، با رنگ سبز در تقویم مشخص شده است. روی روز مربوطه کلیک کنید تا ساعت حضور شما مشخص شود. البته برای دریافت نوبت لازم است که در این سامانه ثبت نام کنید و سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور برای دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید.

این سامانه همچنین از طریق درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک قضایی در بخش «اطلاع رسانی» قابل دسترسی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *