رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشتی آزاد قهرمانی آسیا| کسب ۳ مدال طلا توسط نمایندگان کشورمان/ رده‌بندی نفرات برتر مشخص شد

17:36 - 03 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۴۶۱
مسابقات ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا توسط نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

- بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ در پایان مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در مغولستان در حال برگزاری است، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم پنجم شد.

نتایج کامل نمایندگان ایران به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل عنایت اله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاده در این مرحله تسوگبادراخ تسیویسورن از مغلوستان را با نتیجه ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی در یک دیدار حساب شده با نتیجه ۳ بر ۱ از سد باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه‌جعفری پس از استراحت در دور اول در دور با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب تایشی ناریکانی از ژاپن شد. با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز راهی دیدار رده بندی شد. یگانه جعفری در این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر مقابل سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان کشتی را واگذار کرد و پنجم شد. 

در وزن ۷۹ كيلوگرم علی سوادكوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتيجه ۸ بر ۶ مقابل بيامبادورج انخبايار از مغولستان به پيروزی رسيد. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايی با نتيجه ۳ بر صفر يودايي تاكاهاشي از ژاپن را مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. سوادكوهی در اين ديدار با نتيجه ۹ بر ۹ از سد باليان گوراو دارنده مدال نقره آسيا از هند گذشت و به مدال طلا دست يافت.

در وزن ۹۷ كيلوگرم محمدحسين محمديان در دور اول با نتيجه ۱۰ بر صفر ضيامحمد صفراف از تركمنستان را از پيش رو برداشت. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي با نتيجه ۱۰ بر صفر از سد ساتيوارت كاديان دارنده مدال نقره آسيا از هند گذشت و به ديدار فينال راه يافت. محمديان در ديدار پاياني در يك ديدار زيبا با نتيجه ۱۱ بر صفر باتزول اولزيسايخان از مغولستان را مغلوب كرد و به مدال طلا دست يافت.

رده بندی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- کومار راوی (هند) ۲- راخات کالژان (قزاقستان) ۳- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) و رایکوتو آرای (ژاپن) ... ۸- رضا مومنی (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد خلیلی (ایران) ۲- باجرانگ پونیا (هند) ۳- عباس رحمان اف (ازبکستان) و کایکی یاماگوچی (ژاپن)

۷۰ کیلوگرم: ۱- تایشی ناریکانی (ژاپن) ۲- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) ۳- ناوین ناوین (هند) و سیرباز تالگات (قزاقستان) ۵- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران)

۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی (ایران) ۲- بالیان گوراو (هند) ۳- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و یودایی تاکاهاشی (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدحسین محمدیان (ایران) ۲- باتزول اولزیسایخان (مغولستان) ۳- مامد ابراگیم اف (قزاقستان) و ساتیوارت کادیان (هند)

در پایان مسابقات روز نخست تیم هند با ۹۵ امیتاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم ایران با ۹۱ امتیاز دوم است.

فردا و در مسابقات پنج وزن دوم داریوش حضرتقلی زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و یداله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *