پومسه قهرمانی جهان| طلسم شکنی پس از یک دهه با مدال برنز/ کسب مدال‌ نقره تیمی ۲ نفره بالای ۳۰ سال

12:59 - 03 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۴۴۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
امیرعلی علیزاده با طلسم شکنی مدال برنز رقابت‌های پومسه جهانی را به دست آورد و نمایندگان تیمی ۲ نفره بالای ۳۰ سال کشورمان به مدال نقره رسیدند.

- بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان به میزبانی شهر «گویانگ» کشور کره جنوبی با حضور ۷۶۰ ورزشکار از ۶۳ کشور، در حال برگزاریست.

امروز شنبه سوم اردیبهشت در روز سوم مسابقات؛

***امیرعلی علیزاده نماینده انفرادی رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال با کسب ۷/۲۱ امتیاز و پیروزی برابر نماینده سنگاپور در مرحله نیمه نهایی برنز خود را قطعی کرد و بعد از ۱۰ سال ایران در رده نوجوانان پسر در رقابت‌های جهانی صاحب مدال شد.

در دیدار بعدی علیزاده که برای حضور در فینال باید شانس خود را روی شیاپ چانگ امتحان می‌کرد، با کسب ۷/۲۴ امتیاز نسبت به نماینده آمریکا امتیاز کمتری آورد و در نهایت برنز را برگردن انداخت. در این بخش نماینده کره جنوبی اول، آمریکا دوم و ایران و چین تایپه سوم شدند.

***تیم دو نفره بالای ۳۰ سال ایران با ترکیب بهشتی و فرهمند ضمن صعود از گروه ۸ تیمی خود به فینال راه پیدا کرد و با اختلاف اندک برابر نمایندگان اسپانیا نتیجه را واگذار کردند و نایب قهرمان جهان شدند‌.

نمایندگان ایران در فینال ابتدا برابر گارسیا و کاستیلو از کشور پرو به پیروزی رسیدند و بعد حریف آمریکا یکی از اصلی ترین رقبای خود شدند. ایران با کسب ۷.۴۴ امتیاز باعث شکست سنگین آمریکا شد که تنها ۷.۲۳ امتیاز کسب کرده بود و نهایتا بهشتی و فرهمند به فینال مسابقات رسیدند.

ملی پوشان ایران در فینال با اسپانیا دیدار کردند و در نهایت اسپانیا با کسب ۷/۴۴ امتیاز اول و ایران با کسب ۷/۳۹ امتیاز دوم شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *