رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رگبار باران و رعد و برق در اکثر استان‌ها/ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور

11:58 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۱۶
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز برای استان‌های مازندارن، گلستان، شرق گیلان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، فارس، شمال بوشهر، ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های البرز و تهران در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا شنبه این وضعیت در نواحی مرکز، شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از جنوب شرق و ارتفاعات البرز تداوم پیدا می‌کند، اظهار کرد: شدت بارش‌ها فردا برای استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و علاوه بر این مناطق در ارتفاعات دامنه‌های البرز سبب رگبار، رعد و برق و تند باد خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دوشنبه شدت و گستره بارش‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غربی دریای خزر را هم در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش بارش‌ها در روز سه شنبه نسبت به روز دوشنبه گفت: بارش‌ها بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور را در بر خواهد گرفت.

وی گفت: وزش باد نسبتا شدیدی امروز و فردا در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرقی، یکشنبه و دوشنبه برای شمال شرق و شرق وجود خواهد داشت که بر مناطق مستعد می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک هم شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: برای تهران هم افزایش ابر و احتمال رگبار در بعد از ظهر امروز و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران امروز به ۲۷ درجه خواهد رسید و فردا ۲۸ درجه و یکشنبه ۳۰ درجه پیش بینی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *