رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین در استان اصفهان آزاد شدند

15:14 - 01 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۲۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان با کمک خیرین خداجو زمینه آزادی ۱۴۰ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ اهدایی معادل ۱۹۰ میلیارد ریال فراهم شد.

- جوانی تمام هزینه‌های مربوط به فوت، یادبود هفتم و چهلم مادر خود را به امر حسنه آزادی زندانیان غیربزهکار اختصاص داد و با اهدای مبلغ معادل ۷۷۰ میلیون ریال زمینه آزادی یک مرد عائله‌مند که به دلیل ناتوانی در ادای قروض روانه زندان مرکزی اصفهان شده بود را فراهم کرد.

اسدالله گرجی‌زاده با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: همه‌گیری ویروس کروونا با همه سختی‌ها و تلخی‌هایی که به همراه داشت، اما در مسیر احیاء برخی سنت‌های خداپسندانه بسیار موثر بود. سنت‌هایی، چون ساده شدن آیین‌های پر خرج ازدواج و آیین‌های یابود درگذشتان یکی از همین امورات بودند که در این حوزه عروس و داماد یا خانواده‌های داغدار متوفیان با اختصاص هزینه‌های مرسوم مراسم عقد و عروسی و حنابندان و در مقابل با تخصیص مبالغی که ممکن بود در پی فوت یکی از اعضای خانواده صرف تاج گل و برخی اقلام مصرفی و فراموش شدنی شود به مسائلی معنوی و ماندگار تبدیل شد.

 
 وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها در اصفهان از زمان شیوع کوید ۱۹ تا به امروز مبالغی را که قرار بود در یک شب یا یک مراسم هزینه کنند صرف سنت پسندیده آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کردند تا آن زمانی که یک زندانی و خانواده چشم‌انتظار و نیازمند او از نعمت آزادی متنعم هستند دعاگوی مسبب رهایی باشند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان تاکید کرد: آثار برخی از خیرات  از جمله اعطای آزادی به یک محبوس غیربزهکار ابدی بوده و برخی از هموطنان و همشهریان با درک این فعل ارزشی؛ بسیاری از وصایا یا موقوفات خود را با همین عنوان تعیین می‌کنند که آثار این خیرات تا ابد و تا زمانی که فرد رهایی یافته در بیرون از زندان نفس می‌کشد و برای رفع مایحتاج خانواده و عزیزان خود تلاش می‌کند برای فرد متوفی منظور خواهد شد.

گرجی‌زاده با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی آحاد مختلف جامعه در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها، بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان با همین کمک‌ها خیرین خداجو زمینه آزادی ۱۴۰ زندانی جرایم غیرعمد را با مبلغ اهدایی معادل ۱۹۰ میلیارد ریال از بند زندان آزاد کرده و به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان در رابطه با وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد این استان نیز گفت: با وجود همه تلاش‌ها در حوزه پیشگییری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها متاسفانه هم اکنون ۹۵۱ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان اصفهان تحمل حبس می‌کنند که بر اساس این آمار استان اصفهان پس از استان‌های تهران و مازندران رتبه سوم بیشترین میزبانی از زندانیان را به خود اختصاص داده است.
 
 

برچسب ها: آزادی زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *