مشکلات قضایی نمازگزاران مسجد جامع حضرت، ولی عصر (عج) توسط معاون اجتماعی قوه قضاییه بررسی شد

20:31 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۱۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همراه هیئتی از مدیران این مجموعه با حضور در مسجد جامع حضرت، ولی عصر (عج) واقع در محله خانی آباد، با برپایی میز خدمت به استماع مشکلات مردمی و بررسی موارد اعلامی آن‌ها پرداخت.

با توجه به دستورات و تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان عالی دستگاه قضایی در مساجد و برپایی میز خدمت در ماه مبارک رمضان و انجام دیدار‌های مردمی و بررسی مشکلات قضایی شهروندان، اصغر جهانگیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همراه علیرضا مسعودی فر، قائم مقام معاونت، پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت، احمد هنری مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی و علیرضا ساوری رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مسجد جامع حضرت، ولی عصر (عج) واقع در محله خانی آباد حضور یافتند و پس از اقامه نماز جماعت در این مسجد با انجام دیدار چهره به چهره مردمی به استماع مشکلات اهالی محل و بررسی پرونده‌های قضایی مراجعه کنندگان پرداختند.

اصغر جهانگیر در حاشیه این برنامه در گفتگو با میزان با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه برای انجام دیدار‌های مردمی و رسیدگی به مشکلات قضایی مردم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و عبادت برای همه بندگان و ماه مهمانی خداست؛ بنابراین کمک به مردمی که مهمانان خدا هستند قطعا موجب رضایتمندی خدای سبحان خواهد شد. ما امروز با حضور در مسجد این منطقه فرصت دیدار نزدیک و چهره به چهره با مردم شریف و مومن این منطقه را پیدا کردیم.

وی درخصوص عمده‌ترین مشکلات و مطالبات قضایی مطرح شده از سوی مردم در این دیدار بیان کرد: بخشی از مشکلات مربوط به نحوه رسیدگی‌هایی است که انجام می‌شود. مردم تقاضای تسریع در روند رسیدگی‌ها را دارند. خواسته مردم این است که رفت و آمد در بین دادسرا‌ها و دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف در حد امکان کاهش پیدا کند. تقاضای مردم این است تا راه‌هایی پیدا شود که با مراجعه کمتر به سیستم قضایی بتوانند حقوقشان را به نحوی مطالبه کنند که با کمترین مراجعه بیشترین نتیجه را به دست بیاورند.

جهانگیر ادامه داد: مورد دیگر مربوط به وقفه در اجرای احکام بود چراکه بعضی از این احکام نیاز به نیابت دارد و باید در استان‌ها اجرا شود، اما با وجود صرف هزینه و سفر‌های طولانی به دلایل مختلف اجرا نمی‌شود. درواقع مردم تقاضای ارتقا پیدا کردن همکاری ضابطان با دستگاه قضایی را داشتند تا اگر حکمی قطعی شد و به صورت لازم الاجرا درآمد همه دستگاه‌ها خودشان را موظف بدانند که برای اجرای به موقع حکم کمک کنند.

وی افزود: بخش دیگر از مطالبات مردمی مربوط به اسناد عادی است که در اختیار مردم قرار دارد چراکه تبدیل این اسناد به اسناد رسمی برای مردم با مشکلاتی همراه است. درباره این موضوع هم مردم تقاضا داشتند تا راه‌های تازه‌ای فراهم شود و دستگاه قضایی و سازمان ثبت و دیگر سازمان‌های مرتبط مسیر‌های تسهیل کننده را پیشنهاد کنند تا آن دارندگان اسناد عادی که متقاضی تبدیل وضعیت هستند بتوانند با شرایط سهل تری فرایند تبدیل اسناد را انجام دهند.

جهانگیر درباره نحوه اطلاع رسانی به مردم برای انجام این دیدار گفت: روز گذشته به مردم این منطقه از طریق امام جماعت مسجد اطلاع رسانی شد. البته از روش‌های دیگری مثل شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم این اطلاع رسانی انجام شد.

وی درباره ادامه این دیدار‌های مردمی تا پایان ماه رمضان گفت: هر کدام از مدیران قضایی حداقل به پنج مسجد دیگر تا پایان ماه رمضان سر خواهند زد و این برنامه به ادامه دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: هر ماه ۲۰ هزار شکایت از کسب‌وکار‌های اینترنتی ثبت می‌شود

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *