کشف گونه جدید‌ای از امیکرون در آمریکا

14:21 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۰۹۷
طبق گفته مقامات بهداشتی آمریکا نوع «BA.۲.۱۲.۱» که از زیرشاخه‌های سویه اومیکرون است در حال افزایش بوده و یک‌پنجم موارد جدید ابتلا در این کشور را شامل می‌شود.

_ تسنیم نوشت: "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا روز سه‌شنبه گزارش داد که یکی دیگر از گونه‌های جدید فرعی سویه اومیکرون در ایالات متحده در حال افزایش است.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت، این نوع فرعی که "BA.۲.۱۲.۱" نام دارد، شاخه‌ای از نسخه BA.۲ است. در حالی که BA.۲ نوع غالب در ایالات متحده است، "BA.۲.۱۲.۱" اکنون تقریباً ۱ مورد از ۵ مورد ابتلای جدید در سراسر کشور آمریکا را تشکیل می‌دهد.

اکثر موارد در ایالات متحده (حدود ۷۵ درصد) هنوز توسط BA.۲ ایجاد می‌شود که نوع غالب این کشور از اواخر مارس بوده است, اما وزارت بهداشت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که "BA.۲.۱۲.۱"، همراه با نسخه دیگری از سویه اومیکرون به نام "BA.۲.۱۲"، مسئول افزایش اخیر موارد کووید ۱۹ در شمال ایالت نیویورک است.

مقامات بهداشتی ایالتی در نیویورک تخمین زدند که آخرین نوع ۲۳ تا ۲۷ درصد بیشتر از BA.۲ قابل انتقال است که خود از نوع اولیه سویه اومیکرون قابل انتقال‌تر بود. با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد "BA.۲.۱۲.۱" باعث بیماری شدیدتر می‌شود.

مقامات فدرال و ایالتی، نیویورک را از نزدیک تماشا می‌کنند تا ببینند آیا این امر منجر به افزایش بستری شدن مبتلایان در بیمارستان می‌شود یا موارد ابتلا را چندین هفته به تاخیر می‌اندازد.

"جان مور"، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در کالج پزشکی "ویل کورنل" در منهتن گفت که دانشمندان باید انتظار داشته باشند که با ادامه جهش ویروس، شاهد افزایش مداوم در قابلیت انتقال ویروس باشند.

او ادامه داد: آنچه بیشتر نگران‌کننده است این است که نوع کشنده‌تر کشف شود، به‌ویژه در افرادی که واکسینه شده‌اند یا از عفونت قبلی محافظت شده‌اند.


برچسب ها: کرونا امیکرون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *