تعداد زندانیان حوزه قضایی جازموریان به تعداد انگشتان یک دست رسید

14:14 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۰۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی جازموریان در استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعداد زندانیان این حوزه قضایی به اندازه انگشتان یک دست (۵ نفر) کاهش پیدا کرده است.
- علیرضا محمدی در راستای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعداد زندانیان این حوزه قضایی به اندازه انگشتان یک دست (۵ نفر) کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخش جازموریان بالغ بر ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از قبیل مجازات جایگزین حبس، تعلیق تعقیب و تعلیق اجرای مجازات تعداد زندانیان این حوزه قضایی در حال حاضر به ۵ نفر رسیده است.

محمدی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری و کم کردن تعداد زندانیان از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی است به طوری که رئیس دستگاه قضا نیز در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه در سال جدید بر این مهم تاکید داشتند.

رئیس دادگاه عمومی جازموریان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت سران طوایف، معتمدین و مصلحین و حکمین قرآنی ۳۲۹ فقره پرونده طی چندماه اخیر منتهی به صلح و سازش شده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح ساماندهی و نظارت برکارگاه‌های خرید ضایعات در این بخش اجرا شده است، گفت: با هماهنگی بین مراجع انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج محله‌های مستعد جرم شناسایی شده و اقداماتی در جهت پیشگیری از وقوع جرم در نظر گرفته شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *