«انفرادی» گزینه کمدی اکران عید فطر/بازگشت «رضا عطاران» به گیشه سینما

11:00 - 03 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۸۸
فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی مهمترین شانس سینمای کمدی برای اکران عید فطر سال جاری است، فیلمی که با حضور بازیگران مطرح خود می تواند شانسی برای نجات گیشه سینماها در قرن تازه باشد.

 - اکران عید فطر در چرخه اکران سینمای کشور همواره یکی از مهمترین دوره‌های پخش آثار سینمایی است، به طور معمول سینماها در ماه رمضان با کاهش مخاطب روبرو می شوند و این کاهش مخاطب با اکران عید فطر به وضعیت قبلی خود باز می گردد. 

البته بر اساس آمار و اعلام شورای صنفی نمایش با عدم استقبال مخاطبان از اکران نوروزی سال جاری و همچنین ترجیح بر ادامه اکران آثار روی پرده سینماها، امسال تنها دو فیلم به عنوان آثار اکران عید فطر معرفی می‌شوند، باید دید آثار منسوب به عید فطر سال جاری می توانند تاثیری بر چرخه اکران خواهد داشت یا خیر.

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی مهمترین شانس سینمای کمدی برای اکران عید فطر سال جاری است، فیلمی که با حضور بازیگران مطرح خود می تواند شانسی برای نجات گیشه سینماها در قرن تازه باشد.

فیلم سینمایی «انفرادی» به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی برای اکران در نوروز ۱۴۰۱ آماده شد اما به لیست نهایی نرسید تا به دومین اکران مهم سال یعنی عید فطر فکر کند. این فیلم سال ۹۸ و ۹۹ هم یکی از گزینه‌های اکران نوروزی بود، اما روی پرده نرفت.

فیلم انفرادی داستان مردی بنام (مهدی هاشمی) است که به افرادی پرنفوذ بدهکار است و تصمیم می‌گیرد مثل گذشته سرقت کند و از دوست دوران جوانی (رضا عطاران) و همکارش (احمد مهرانفر) درخواست می‌کند تا کمکش کنند.

این سه دوست از دزدی ماشین شروع می‌کنند تا عتیقه اما وقتی پول کافی بدست نمی‌آورند متوجه می‌شوند باید کار جدید انجام بدهند، اقدام به سرقتی بزرگ می‌کنند و وارد ماجرایی می‌شوند که اتفاقات طنز تلخ و شیرینی را برایشان رقم می‌زند.

فیلم سینمایی «دینامیت» که دیگر همکاری مشترک عامریان و اطیابی است، در شرایطی که فروش فیلم‌ها و مراجعه مخاطبان به سینما نابه‌سامان بود، برای اکران پیش‌قدم شد و توانست با فروش بیش از پنجاه میلیارد تومان رونق بخش گیشه‌ باشد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم را از آن خود بکند.

مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه بازیگران فیلم «انفرادی» هستند.

فیلم سینمایی انفرادی در شهرستان لواسان فیلم‌برداری شده و بخش پایانی آن در تهران بوده که بمدت سه ماه به طول انجامید و همچون آثار قبلی مسعود اطیابی موضوع آن برپایه دغدغه‌های روابط اجتماعی جامعه با رویکردی کمدی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *