جزئیات حمله جاسوس افزار صهیونیستی به دفتر بوریس جانسون

10:30 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۷۷۹
یک گزارش می‎گوید که دفتر نخست وزیر انگلیس قربانی حمله هکری نرم افزار شرکت صهیونیستی ان اس او، شده است.
دفتر نخست وزیر انگلیس می‎گوید که احتمال دارد قربانی نرم افزار‌های جاسوسی شرکت صهیونیستی «ان اس او» شده باشد.
 
به گزارش «گاردین»، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس مطلع شده که دفتر وی در خیابان «داونینگ» با استفاده از «پگاسوس»، نرم افزار پیچیده هکی که می‌تواند تلفن را به دستگاه شنود از راه دور تبدیل کند، هدف قرار گرفته است.
 
براساس تحقیقات «Citizen Lab» دانشگاه «تورنتو»، امارات در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مظنون به سازماندهی حملات جاسوس افزاری به دفتر نخست وزیر انگلیس است.
 
براساس بیانیه «Citizen Lab»، دفتر نخست وزیری، وزارت خارجه و ... انگلیس هدف حمله هکری قرار گرفتند.
 
گزارش مذکور همچنین می‎افزاید که در همان دو سال حملات مشکوکی به وزارت خارجه انگلیس با اپراتور‌های «پگاسوس» مرتبط با امارات، هند، قبرس و اردن انجام شد.
 
با وجود این حال، آن‌ها نتوانستند افراد خاصی را در دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه انگلیس که مظنون به هک شدن هستند، شناسایی کنند.
 
«پگاسوس» یک نرم افزار هک یا نرم افزار جاسوسی است که از سوی شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی «ان اس او» توسعه یافته و به بازار عرضه شده است.

«پگاسوس» این قابلیت را دارد که گوشی‌های دارای سیستم عامل «اندروید» و «آی او اس» را آلوده کند.
 
در حالی که تاکنون گزارش‌های مستند زیادی پیرامون استفاده از جاسوس افزار «پگاسوس» منتشر شده است، یک سخنگوی «ان اس او» مدعی شد که سازمان‌های مختلف مانند «Citizen Lab» و «عفو بین الملل» با انگیزه‌های سیاسی گزارش‌های نادرستی و غیر مستندی را در مورد آن منتشر می‌کنند.

پروژه مشترک «گاردین»، «وایر»، «لوموند» و «واشنگتن پست» در سال گذشته ده‌ها مورد از استفاده از «پگاسوس» علیه مخالفان توسط مشتریان دولتی از عربستان گرفته تا مکزیک را منتشر کرد.
 
گزارش اخیر درباره هدف قرار گرفتن دفتر نخست وزیر انگلیس توسط جاسوس افزار «پگاسوس» پرسش‌های مهمی پیرامون نقض احتمالی امنیت ملی در بالاترین سطوح دولت انگلیس ایجاد کرد.
دولت «جانسون» در نوامبر گذشته از سوی برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس متهم شد که در رسیدگی به تخلفات نظارتی در خاک انگلیس توسط دولت‌هایی که از «پگاسوس» استفاده می‌کنند، توافق‌های تجاری را به امنیت ملی ترجیح می‌دهد.
 
در ماه نوامبر، نامه‌ای با امضای ۱۰ نماینده و شماری از اعضای دولت انگلیس به نخست وزیر این کشور ارسال شد که در آن خواسته شد تا به برنامه‌های امنیت سایبری خود با کشور‌های استفاده کننده از نرم‌افزار جاسوسی «ان اس او» و این شرکت را تحریم کند.
 
آن‌ها هچنین خواستار تعلیق تمامی مجوز‌های جاسوس افزار‌های انگلیس و قرارداد‌های امنیت سایبری با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس شد که در حملات سایبری در انگلیس نقش دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *