تفاهمنامه پزشکی قانونی با سازمان هواپیمایی کشوری با هدف گسترش ارتباطات علمی امضا شد

15:45 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به منظور گسترش ارتباطات علمی و افزایش تعاملات، تفاهمنامه همکاری بین سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان هواپیمایی کشوری با هدف گسترش ارتباطات علمی به امضا رسید.
- به منظور گسترش ارتباطات علمی و افزایش تعاملات، تفاهمنامه همکاری بین سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان هواپیمایی کشوری به امضا رسید.
 
هدف از امضای این تفاهمنامه گسترش ارتباطات علمی، هم افزایی و همفکری، تبادل دانش و تجربیات و همکاری‌های اجرایی برای توسعه فناوری‌ها و دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش ذکر شده است.

بهره مندی و استفاده متقابل از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربی هر دستگاه در زمینه افزایش ایمنی پرواز، پیشگیری از سوانح و حوادث هوایی و مدیریت بحران در سوانح و حوادث هوایی در جهت ارائه خدمات شایسته و موثر و همچنین همکاری‌های دو جانبه آموزشی و پژوهشی بین دو سازمان از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

بر اساس این گزارش، همکاری در خصوص انجام آزمایشات آنی خدمه پرواز در راستای ایمنی پرواز، همکاری برای ایجاد بانک مرجع DNA مورد نیاز خدمه پروازی، معاینه متوفیان و تعیین زمان فوت، هماهنگی و اعلام بلافاصله حوادث و سوانح که نیاز به حضور پزشکی قانونی دارد، همکاری در جهت دریافت و ارسال نمونه‌های ژنتیک بستگان فوت شده سوانح داخلی و خارجی و همکاری‌های دو جانبه آموزشی و پژوهشی از جمله مفاد و تعهدات تفاهمنامه مشترک است.

گفتنی است این تفاهمنامه که به امضای عباس مسجدی آرانی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و خلبان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور رسیده، با حضور  پریچهر خزعلی مدیرکل امور تشریح و بررسی جرم سازمان پزشکی قانونی کشور (نماینده پزشکی قانونی) و حسن رضایی فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری (نماینده سازمان هواپیمایی) بین دو سازمان مبادله شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *