بحران بی خانمانی در آمریکا/ثبت رکوردهای جدید از مرگ افراد در خیابان‎ها

16:16 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۶۴
یک گزارش نشان می‎دهد که شمار افراد بی خانمان در ایالت‎های آمریکا به ویژه کالیفرنیا روندی صعودی داشته است.

- وقتی کالیفرنیا در مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل شد، حامیان افراد بی‌خانمان فکر کردند که این ایالت ممکن است در نهایت مجبور شود بحران بی‌خانمانی در این ایالت آمریکا را حل کند.

آن‌ها امیدوار بودند که برای کاهش سرعت شیوع کووید، مقام‎ها باید برای افرادی که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند سرپناه و مسکن ثابت و خصوصی فراهم کنند.

به گزارش «گاردین»، اما در دو سال پس از آن، فاجعه انسانی کالیفرنیا بدتر شده است؛ مرگ و میر مردم در خیابان‌ها در حال افزایش است، دانشجویان در خودروهای خود زندگی می‌کنند، افراد مسن بیشتری بی خانمان می‌شوند، افراد بی خانمان در سواحل، زیرگذر‌های بزرگراه، زمین‌ها و پیاده رو‌ها ساکن می‌شوند و این قشر در حال افزایش هستند.

کالیفرنیا بیشترین میلیاردر‌ها در آمریکا و برخی از ثروتمندترین محله‌های این کشور را دارد.

برنامه‌های دوران همه‌ گیری برای بخشی از جمعیت بی‌خانمان موفقیت کمی کسب کردند، اما بسیاری از اقدامات به درستی انجام نشده و شکست خورده‎اند.

در همین حال، بی خانمانی به موضوع اصلی رقابت‌های سیاسی تبدیل شده است.

نظرسنجی‌ها در لس‌ آنجلس، که ۴۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان این ایالت را در خود جای داده است، نشان می‌دهد که بیشتر رای‌دهندگان می‌خواهند دولت‌ سریع‌تر عمل کنند چرا که ساکنان از رنج انسانی ناشی از یک بحران به ظاهر غیرقابل حل، خشمگین هستند.

در پاسخ، مقام‎های محلی این ایالت به طور فزاینده‌ای افرادی که در خیابان‌ها می‌خوابند را سرکوب می‌کنند؛ از بین ۲۰ شهر بزرگ کالیفرنیا، بیشتر آن‌ها قوانین جدیدی را برای ممنوعیت چادر زدن بی خانمان‌ها در مکان‌های خاص تصویب کرده و یا پاکسازی این مکان‌ها را افزایش داده‌اند.

برخی از افراد بی‌خانمان و فعالان حقوقی هشدار می‌دهند که تشدید تلاش‌ها برای بیرون راندن مردم از خیابان‌ها تنها به آسیب‌پذیرترین افراد آسیب می‌زند.

«تئو هندرسون»، یکی از مدافعان جامعه بی‌خانمان‌ها در لس آنجلس، که خود تا همین اواخر جزو بی خانمان‌ها بوده، می‎گوید «ما از بسیاری از جنبه‌ها شکست خوردیم؛ خانواده‌هایی وجود دارند که با فرزندان خود در خودرو زندگی می‌کنند، در خیابان‌ها افراد مسن و ناتوان وجود دارند.»

کالیفرنیا در ژانویه ۲۰۲۰ تعداد ۱۶۱ هزار و ۵۴۸ نفر بی‌خانمان را در این ایالت ثبت کرد.

عواقب بی خانمانی شدید و کشنده است؛ در سال ۲۰۱۵، دفتر پزشکی قانونی شهر لس آنجلس، ۶۱۳ مرگ افراد بی‌خانمان را ثبت کرد.

این رقم هر سال به طور پیوسته افزایش یافته و به هزار و ۶۰۹ مورد مرگ در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

گزارشی از دانشگاه کالیفرنیا در سال گذشته تخمین زد که مصرف بیش از حد مواد مخدر یکی از دلایل اصلی مرگ افراد بی‌خانمان در طول همه‌گیری بود.

تجزیه و تحلیل داده‌ها روند‌های نگران کننده دیگری را نشان داده است؛ یک مطالعه توسط دانشگاه UCLA تخمین زده است که دستکم ۲۶۹ هزار دانش آموز از مهدکودک تا کلاس ۱۲ در این ایالت قبل از همه گیری بی خانمانی را تجربه کرده‎اند؛ در شهر لس آنجلس، ساکنان سیاه‌پوست چهار برابر بیشتر احتمال دارد که بی خانمان شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *