رئیس کل دادگستری استان سمنان:وکالت فرصتی برای خدمت به مردم است

14:43 - 29 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۶۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: وکالت نباید صرفاً وسیله‌ی تجارت و کسب و کار باشد، بلکه فرصتی برای خدمت به مردم است.
- اولین جلسه هیئت مدیره و تعیین هیئت رئیسه مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان سمنان با حضور محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در جمع اعضاء منتخب برگزار شد.

عبداللهی در این جلسه با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: احیای حق وفصل خصومت در دستگاه قضا مهم است، وکالت طریق و راهی  بر احیای حق و کشف واقع است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: وکالت نباید صرفاً وسیله‌ی تجارت و کسب و کار باشد بلکه فرصتی برای خدمت به مردم است.

عبداللهی افزود: چه خوب است که علم گره‌ای از مشکلات مردم باز کند و فرصتی که در اختیار ماست برای خدمت به مردم بوده و از این فرصت باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: وکیل در ابتدا قاضی پرونده است، زیرا طرف دعوی در گام نخست به وکیل مراجعه می‌کند و اگر موکل نتواند وکیل خویش را به ذی حق یا ذی نفع بودن خویش قانع کند قطعاً وکیل نمی‌تواند قاضی را در مورد ذی نفع بودن موکل خویش قانع کند.

عبداللهی خطاب به وکلاء، افزود: مهم این است که فرد در دعوا دارای حق باشد و قبول هر پرونده مهم نیست بلکه اثبات ادعا مهم است و تا زمانی که اقناع وجدان حاصل نشود نباید پرونده را مطرح کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: کاهش ورود دعاوی از طریق ایجاد صلح و سازش فی‌مابین طرفین امکان پذیر است و وکلاء می‌توانند نقش مؤثری را در این باره ایفا کنند.

عبداللهی با اشاره به نظارت بر مجموعه مرکز وکلا افزود: نظارت در دستگاه قضایی بسیار مهم و این امر از سوی مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران باید با حساسیت دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: نظارت صحیح و درست باعث افزایش اعتماد مردم می‌شود و در نظارت‌ها باید به آسیب‌ها و جرایم حساس بوده و با متخلف برخورد قانونی شود.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین جلالی معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان به شرح حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر اینکه بهترین و برترین نیکی‌ها، اخلاق نیکو است اشاره داشت و افزود: در انجام دستور رئیس کل دادگستری استان مبنی بر اجرای مواد ۱۵ و ۱۶ دستورالعمل انتخابات مراکز استان‌ها، نسبت به تشکیل اولین جلسه تعیین اعضاء هیئت رئیسه در مرکز استان سمنان اقدام می‌شود.

مسئول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری کل استان افزود: در این جلسه احکام اعضا اهدا و انتخابات هیئت رئیسه به صورت رأی مخفی و برای یکسال انتخاب می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه احکام اعضاء هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان سمنان توسط رئیس کل دادگستری استان اهدا وانتخابات اعضای هیئت رئیسه مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان در حضور حجت الاسلام و المسلمین جلالی مسئول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری کل استان برگزار شد.
 


برچسب ها: سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *