وزیر فرهنگ: حضور موسسات قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم شورآفرین است

20:02 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۳۰۵
وزیر فرهنگ در آئین گشایش بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: شاهد حضور پرشور موسسات قرآنی در این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم هستیم و استقبال موسسات قرآنی باعث افزایش بخش‌های نمایشگاه شد.

- طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آئین گشایش بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: شاهد حضور پرشور موسسات قرآنی در این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم هستیم و استقبال موسسات قرآنی باعث افزایش بخش‌های نمایشگاه شد.

وزیر فرهنگ با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ موسسه قرآنی داریم که بخش عمده‌ای از آن‌ها در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند، شعار محوری این نمایشگاه با تمسک به قرآن «امید و آرامش» است و امیدواریم جامعه دینی در پرتو قرآن به حل مشکلات خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته نسبت به برگزاری حضوری نمایشگاه تردید وجود داشت، اظهار کرد: پس از اینکه کرونا فعالیت‌های جامعه را محدود کرده بود خوشبختانه با واکسیناسیون سراسری پیک ششم کرونا را هم با حداقل هزینه پشت سر گذاشتیم و پیشنهاد ما این بود که این دوره از نمایشگاه قرآن کریم به صورت حضوری برگزار شود.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی ادامه داد: جامعه قرآنی و مردم ما نیازمند این گونه مجامع دینی است و تعطیلی آن برای دوستداران معارف دینی تاثیر منفی را به دنبال خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با کمک همکارانم در معاونت قرآن و عترت این نمایشگاه به سرانجام رسید، در ابتدا ۱۸هزار متر مربع برای برپایی نمایشگاه مدنظر ما بود، اما با مشارکت و حضور موسسات قرآنی بیش از ۴۰هزار متر از فضای مصلا امروز میزبان دوستداران قرآن است.

به گفته اسماعیلی مجموعا یک فعالیت مستمر در این دوره با مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه قرآن شکل گرفته است و از تلاش‌های همه دست اندرکاران تشکر می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین نمایشگاه امسال با نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است و امیدواریم این نمایشگاه با استمداد به روح این شهید بزرگوار به همه اهداف خود برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *