وزیر آموزش‌وپرورش: مقام و شأن معلم به جامعه معرفی شود

15:53 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۲۷۴
وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم گفت: در هفته معلم باید تلاش کنیم تا مقام و شأن معلم را به جامعه معرفی کنیم.

- به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز یوسف نوری در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، اظهار کرد: معلمان در دوران کرونا اجازه ندادند تا آموزش تعطیل شود و با بردن آموزش‌ها به فضای مجازی، استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان را ادامه دادند. همچنین در این دوران با ایثار و از خودگذشتگی فقط به آموزش مجازی اکتفا نکردند و هرجا که می‌دیدند فعالیت هایشان می‌تواند به تقویت آموزش دانش آموزان کمک کند آن فعالیت را انجام می‌دادند، بنابراین از تلاش‌ها و مجاهدت معلمان در دوران کرونا تقدیر ویژه می‌کنم.

عضو کابینه دولت مردمی درباره شان و جایگاه معلم گفت: مقام معلم یک مقام و منزلت معنوی است که باید در جامعه تکریم شود و در هفته معلم باید تلاش کنیم تا مقام و شأن معلم را به جامعه معرفی کنیم.

نوری تصریح کرد: بسیاری از سرداران شهید، همانند شهید همت معلم بودند، اما کمتر کسی به این مقام شهید اشاره می‌کند لذا در هفته معلم باید به این ویژگی شهدایی که معلم بودند، پرداخته شود.

وی با تأکید بر معرفی بیش‌ازپیش آموزش‌وپرورش به جامعه، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های آموزش‌وپرورش با همکاری سایر نهاد‌های ذی‌ربط در هفته معلم در گرامیداشت هفته معلم مؤثر خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بهره‌مندی از ظرفیت شورا‌های آموزش‌وپرورش در استان‌ها و مناطق، باهدف گرامیداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گیرد. ضروری است در هفته معلم از معلمان شاخص، مانند معلمان مدافع حرم، جانباز، مخترع، برگزیده قرآنی، علمی، ورزشی و ... تجلیل شود.

عضو کابینه دولت مردمی، با تأکید بر اجرای به‌موقع برنامه‌ها، اظهار کرد: زیرساخت‌های فناوری باید به‌گونه‌ای باشد تا در فرآیند برنامه‌های الکترونیکی خللی ایجاد نشود.

شایان‌ذکر است، بر اساس شاخص‌های انتخاب معلم نمونه و ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی داوران، تاکنون مدارک ۳۳ هزار ۶۵۸ معلم دارای شرایط انتخاب، بررسی و تعداد ۳۵۱۵ نفر به مرحله استانی راه‌یافته‌اند و این فرآیند همچنان استمرار دارد.

گفتنی است؛ نام‌گذاری روز‌های هفته معلم، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، دیدار با رئیس‌جمهور، سخنرانی مدیران آموزش‌وپرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح سند تحول بنیادین، دیدار فرهنگیان با مراجع عظام تقلید، تجلیل از معلمان خیر، مدافعان حرم، معلمان شاخص و ...، بهره‌مندی از ظرفیت صداوسیما در گرامیداشت هفته معلم، استفاده از فضا‌های تبلیغاتی شهر تهران و سایر مراکز استان و شهرستان‌ها و ... ازجمله مسائل مطروحه در این نشست بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *