«جنین»؛ کانون تاریخی مبارزه فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی

3:15 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۸۲۴۵
مقام های سیاسی رژیم صهیونیستی، عامل اصلی تشدید جنایت ها علیه فلسطینیان هستند.
شعله ور شدن مجدد خشونت‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تداعی کننده گذشته دردناکی است.
 
کانون مبارزه فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی کجاست؟
 
به گزارش «ریلایف وب و واشنگتن پست»، رژیم صهیونیستی از چند هفته پیش، دو دهه پس از وقوع یکی از بزرگ‌ترین نبرد‌های مربوط به انتفاضه دوم فلسطینی‌ها در «جنین» حملات تقریبا روزانه خود را به اردوگاه آوارگان «جنین» آغاز کرد.
 
چند دهه سلب مالکیت، در فقر نگه داشتن و خشونت علیه ساکنان «جنین» از سوی رژیم صهیونیستی تنها نتیجه‌ای که داشت تعمیق شهرت اردوگاه به عنوان سنگر مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود.
 
رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر موجی از کارزار دستگیری فلسطینیان را در سراسر کرانه باختری به راه انداخته است.
 
تاکنون دستکم ۲۵ فلسطینی از جمله یک زن بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند؛ ۱۲ نفر از شهدای مذکور از ساکنان داخل و اطراف اردوگاه «جنین» بوده اند.
 
این اردوگاه محل زندگی خانواده‌های فلسطینی است که در جریان جنگ ۱۹۴۸ از خانه‌های خود رانده شدند.
 
مانند دیگر اردوگاه‌های واقع در سراسر اردوگاه‌ها در غرب آسیا، «جنین» به محله‌ای شلوغ تبدیل شده است.
 
«جنین» در طول انتفاضه ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ در میانه شدت گرفتن درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان به عنوان پایگاه مبارزه علیه رژیم صهیونیستی ظاهر شد.
 
رژیم صهیونیستی در مارس ۲۰۰۲ در پی اجرای عملیات مقاومتی یورش گسترده‌ای را به اردوگاه «جنین» آغاز کرد.
 
ضمن این که بولدوزر‌های رژیم صهیونیستی دست به تخریب خانه‌ها زدند.
 
یک خبرنگار «آسوشیتدپرس» در بازدید از «جنین» گفت «به نظر می‌رسد زلزله‌ای رخ داده است.»
 
براساس اعلام سازمان ملل، دستکم ۵۲ فلسطینی بر اثر این یورش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
 
رژیم صهیونیستی یورش‌ها به فلسطینیان را در ماه رمضان تشدید می‌کند
 
رژیم صهیونیستی که تجربه جنگ بی نتیجه ۱۱ روزه علیه نوار غزه در پی تشدید تنش‌ها در ماه مبارک رمضان را دارد، امسال هم یورش و تجاوز به فلسطینیان را در ماه رمضان با شدت انجام می‌دهد.
 
در این میان، تشکیلات خودگردان در بحران مشروعیت گرفتار شده است و از درگیر شدن با رژیم صهیونیستی هراس دارد.
 
گزارش آماری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲
 
سازمان حقوق بشر مدیترانه – اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱، ۵ برابر بیشتر فلسطینی به شهادت رسانده است.
 
این سازمان همچنین اعلام کرد نظامیان صهیونیست در چند روز گذشته در پی چراغ سبز مقام‌های سیاسی این رژیم کشتار و سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی را به شکل قابل توجهی تشدید کرده است.
 
تیم میدانی سازمان حقوق بشر مدیترانه – اروپا، شهادت ۱۸ فلسطینی را در نیمه نخست ماه میلادی جاری مستند و تصریح کرد که اکثر این موارد پس از اظهارات «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۸ آوریل و دادن مجوز شلیک به ارتش رژیم صهیونیستی رخ دادند.
 
سازمان مذکور همچنین شهادت ۴۷ فلسطینی از جمله هشت کودک و دو زن به دست نظامیان صهیونیست را در حوادث مختلف سال ۲۰۲۲ مستند کرده است.
 
این تعداد نزدیک به پنج برابر تعداد فلسطینی‌هایی است که به دست ارتش رژیم صهیونیستی در مدت زمان مشابه سال گذشته به شهادت رسیدند.
 
یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی
 
خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی به تازگی به «مسجدالاقصی» هم کشیده شد و نمازگزاران هدف این خونت قرار گرفتند.
 
بر اثر این یورش، بیش از ۱۵۰ فلسطینی مجروح و ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.
 
تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به «مسجدالاقصی» و حمله غیر موجه آن‌ها به نمازگزاران داخل مسجد، آن نشان دهنده بی تدبیری تصمیم گیرندگان صهیونیست و تمایل آشکار رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش هاست.
 
این اقدام ممکن است پیامد‌های شدیدی برای سراسر اراضی فلسطینی داشته باشد و حتی اتفاقی مشابه رویداد اردیبهشت سال گذشته را رقم بزند.
آن چه مشخص است این که موافقت سیاستمداران صهیونیست با یورش ارتش و نهاد‌های امنیتی این رژیم، راه را برای بهانه‌های غیرقابل توجیه جهت کشتار و آزار غیرنظامیان فلسطینی در ایست‌های بازرسی نظامی و در شهرها، روستا‌ها و شهرک‌های کرانه باختری و قدس اشغالی هموار کرده است.
 
در واقع، سیاستمداران صهیونیست مسئولیت کامل شهادت فلسطینیان به ویژه زنان و کودکانی را که نظامیان این رژیم در کمال خونسردی و بدون مشاهده تهدیدی از سمت آن ها، آنان را می‌کشند، دارند.
 
براساس بیانیه سازمان حقوق بشر مدیترانه – اروپا، افزایش شمار فلسطینیان به شهادت رسیده در سال جاری با دستورالعمل جدید ارتش رژیم صهیونیستی مصوب دسامبر ۲۰۲۱ ارتباط دارد.
 
دستورالعمل مذکور به ارتش رژیم صهیونیستی اجازه شلیک به فلسطینیانی را که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند، داد.
 
در نتیجه این دستورالعمل، شمار شهدای فلسطینی در طول سال جاری افزایش قابل توجهی یافت.
 
در ماه ژانویه، ۵ فلسطینی، در فوریه ۶ فلسطینی، در ماه مارس ۱۸ فلسطینی و در ماه آوریل ۱۸ فلسطینی (تن‌ها در یک روز ۱۴ فلسطینی) به شهادت رسیدند.
 
براساس بیانیه مذکور، اصرار رژیم صهیونیستی در استفاده نیروی مرگبار علیه غیرنظامیان نتیجه اجتناب ناپذیر فقدان پاسخگویی داخلی رژیم صهیونیستی و سیاست جامعه بین المللی است که به رژیم صهیونیستی این فرصت را می‌دهد تا هر بار از مجازات جنایات خود رهایی یابد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *