همکاری بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد و ۱۶ هزار صلح یار با ستاد ملی صبر

12:07 - 27 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۱۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد ملی صبر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰سازمان مردم نهاد و ۱۶هزار صلح یار به صورت افتخاری با ستاد ملی صبر همکاری می‌کنند، گفت: مرکز سفیران صلح هدایت به عنوان بزرگ‌ترین سمن بزودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
ابوالفضل محبی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوه جذب سفیران صلح با هدف ایجاد صلح وسازش در پرونده‌ها، بویژه پرونده های قصاص، با اشاره به همکاری افراد حقیقی و حقوقی با ستاد ملی صبر، اظهارکرد: علاوه براین با تعدادی حامی حقوقی بزرگ مانند آستان قدس رضوی همکاری داریم و تفاهم‌نامه‌ای نیز با این مجموعه منعقد کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد برای ترویج فرهنگ صلح، تلاش می‌کنند، افزود:سال گذشته افرادی که در سراسر کشور می‌توانستند به ستاد ملی صبر کمک کنند را شناسایی کرده ایم و در حال حاضر ۱۶ هزار صلح‌یار منفرد که از طیف وسیعی از مردم هستند به صورت کاملاً افتخاری و بدون هیچگونه بحث مالی با ستاد ملی صبر همکاری می‌کنند.

دبیر ستاد ملی صبر در ادامه با اشاره به استفاده گروه‌های صلح یار یا افراد حقیقی جهت صلح و سازش گفت: در این راستا ستاد صبر دراستان‌ها متشکل از رئیس کل دادگستری‌ها، دادستان‌های عمومی و انقلاب، ائمه جمعه، ستاد‌های دیه و افراد حقیقی مشهور به صلح برای شناسایی افراد موثر در صلح و سازش به ستاد ملی صبر اقدام می‌کنند و پس از شناسایی از این افراد با ارسال ابلاغ و نامه دعوت می‌شوند تا به عنوان صلح یار ستادملی صبر برای ایحاد صلح وسازش پرونده‌ها تلاش کنند.

دبیر ستاد ملی صبر با اشاره به این که در سال ۱۴۰۰ تمرکز مان بر صلح‌یاران منفرد بود، افزود:، اما در سال ۱۴۰۱ تأکید ستاد ملی صبر برهمکاری با سمن‌ها و گروه‌های صلح است که با همکاری سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، اطلاعات این سمن‌ها را دریافت کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت این سازمان‌های مردم نهاد در ایجاد صلح و سازش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین و قوی‌ترین این سمن‌ها بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی است و تمام ائمه مساجد در اقصی نقاط کشور با این بنیاد همکاری می‌کنند، اضافه کرد: این مرکز که به عنوان «مرکز سفیران صلح هدایت» ثبت خواهد شد در حال حاضر با ستاد ملی صبر همکاری دارد، اما افتتاح رسمی آن بزودی انجام خواهد شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *