رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

غرق شدن رزم‌ناو روسیه/ مین گذاری شبه نظامیان اوکراینی در دونباس

11:44 - 26 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۰۳۴
وزارت دفاع روسیه از غرق شدن رزم‌ناو موشکی «مسکوا» در دریای سیاه خبر داد.

- از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، ارتش روسیه ۱۳۰ هواپیمای جنگی اوکراینی، ۱۰۳ بالگرد، ۴۴۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۴۳ موشک انداز، ۲ هزار و ۱۷۳ تانک و سایر خودرو‌های زرهی و ۲ هزار و ۸۲ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیرو‌های روسیه و شبه نظامیان دونباس در بحبوحه عملیات ویژه در اوکراین به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه قبلاً تأیید کرده بود که بندر ماریوپل آزاد شده است و نیرو‌های روسی در حال عقب راندن آخرین نیرو‌های رادیکال اوکراینی باقی مانده در شهر هستند. در همان زمان، بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شده اند.

 

بایدن به اوکراین نمی‌رود
جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اوکراین سفر نخواهد کرد. رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه گزارش داده بودند که دولت بایدن در حال بررسی اعزام یک مقام بلندپایه به کی‌یف برای دیدار با رئیس جمهور اوکراین است.

 

غرق شدن رزم‌ناو روسیه
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزم‌ناو موشکی «مسکوا» در دریای سیاه غرق شده است.

 

رد خبر بازداشت شهروند آمریکایی در اوکراین
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت گزارش‌ها درباره بازداشت یک شهروند آمریکایی در اوکراین توسط نیرو‌های روسیه صحت ندارد.

 

عدم مخالفت آمریکا با ارسال بیشتر تسلیحات به اوکراین
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که آمریکا مانع ارسال بیشتر سیستم‌های تسلیحاتی «استینگر» به اوکراین به عنوان بخشی از بسته‌های کمک نظامی نمی‌شود.

مین گذاری در دونباس توسط شبه نظامیان اوکراینی
میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شبه نظامیان اوکراینی یک سد و یک روگذر را در دونباس مین گذاری کرده اند.

 

بازگشت سفارت فرانسه به کیف از لووف
فرانسه اعلام کرده است که به زودی سفارتش در اوکراین را، که در پی درگیری‌ها به شهر «لووف» منتقل کرده بود، در کی‌یف بازگشایی خواهد کرد.

 

تحریم‌های انگلیس علیه دو تاجر روسی
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه «یوجین تننبام» و «دیوید داویدویچ»، تاجران روسی اعمال کرده و دارایی‌های آن‌ها را به ارزش ۱۰ میلیارد پوند (۱۳۰.۶ میلیارد دلار) مسدود کرده است. انگلیس آن‌ها را از همکاران تجاری قدیمی «رومن آبراموویچ» نامید.

 

حملات هوایی روسیه به مواضع اوکراین
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور در طول روز گذشته ۷ تأسیسات نظامی اوکراین، از جمله انبار تسلیحات موشکی و توپخانه، مناطق انباشته نیروی انسانی و خودرو‌های زرهی تیپ‌های ۵۴ مکانیزه و ۱۲۸ حمله کوهستانی اوکراین را هدف قرار داده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *