سال گذشته ۲۵۰ زندانی در استان آذربایجان غربی با کمک ستاد دیه آزاد شدند

17:07 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته ۹ میلیارد تومان به ستاد‌های دیه استان کمک شده و از محل این کمک‌ها ۲۵۰ نفر زندانی از طریق ستاد دیه آزاد شده اند.

- ناصر عتباتی در مراسم جشن گلریزان که با حضور خیرین استان در ارومیه برگزار شد، گفت: حرکت‌های موثری برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد در سطح استان صورت گرفته است.

عتباتی ادامه داد، دستگاه قضایی در کنار اینکه یک وظیفه قانونی دارد یک وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که آن نوع دوستی و توجه به همنوع است و این نشست‌ها و مراسم در راستای این وظیفه اخلاقی و شرعی است.

وی افزود، بسیاری از افرادی که به خاطر مسائل مالی گرفتار زندان شده اند بزهکار و دارای سوء نیت نیستند، بلکه به دلیل شرایط بد اقتصادی دچار مشکل شده اند، در جرایم غیر عمد نیز فرد زندانی هیچ گونه تقصیر و سوء نیت مجرمانه‌ای نداشته بلکه بر اثر یک حادثه که ممکن است برای هر کسی پیش آید کارش به زندان کشیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این زندانیان عمدتاً سرپرست خانواده هستند و با زندانی شدن وی، این خانواده اوست که دچار مشکل می‌شود و آسیب‌هایی آن‌ها را تهدید می‌کند.

عتباتی با اشاره به کمک‌های خیرین در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۹ میلیارد تومان به ستاد‌های دیه استان کمک شده و از محل این کمک‌ها ۲۵۰ نفر زندانی از طریق ستاد دیه آزاد شده اند.

رئیس شورای قضایی استان در پایان با تقدیر از مجموعه رسانه خصوصاً رسانه ملی که این حساسیت و فرهنگ‌سازی را در جامعه و تغییر نگاه مردم به زندان و زندانی را ایجاد کرده است گفت که برنامه ریزی و پویش‌های مختلفی برای سال جاری در نظر گرفته شده تا با این پویش‌ها بتوان بخشی از کمک‌های مردمی را به سوی ستاد دیه سوق داد و در این امر مثل همیشه کمک رسانه‌ها لازم و ضروری می‌باشد.

در ادامه مراسم سیاقی نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور و قاضی دیوان عالی که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت ضمن تقدیر از کمک‌های خیرین استان از کمک ۱۲ میلیاردی ستاد دیه کشور به ستاد دیه استان خبر داد و گفت که این کمک به صورت ۱۰ میلیارد ریال با معرفی ستاد دیه استان و ۲ میلیارد ریال با پرداخت نقدی به صندوق ستاد دیه استان انجام خواهد پذیرفت.

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در ابتدای مراسم ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و خیرین استان بیان کرد: سی و پنجمین سال است که جشن گلریزان در کشور برگزار می‌شود و همه ساله شاهد احسان مومنانه خیرین هستیم که با کمک‌های خود مجموعه زندان را یاری می‌رسانند.

لازم به ذکر است مردم نوع دوست، خیر و نیک سیرت شهرستان ارومیه در این جشن گلریزان مبلغ بیش از چهار ونیم میلیارد تومان در راستای کمک به آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد کمک نمودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *